Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur går det i Warcraft III?

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Så hur går det?
Jag har spelat lite sporadiskt.
Tagit mig fram till chapter 6 human.
Svettiga banor. Mycket att hålla reda på och framförallt bygga.

Varför samlar de guld såååå sakta?
Varför bygger de så sakta?

suck. Precis det jag inte gillar med RTS.
Byggandet. Stragien i slagen är jag bättre på. Mycket bättre.

Nåja hur långt har ni kommit?

  • Oregistrerad
  • 2002-07-10 14:44

Ja, de bryter guld på tok för lånsamt, hur fuskar man?

Spelar mest de där custombanorna. det går fin fint efter att ha förlorat så får man en vinst i nästa omgång! nog de bästa 449:- jag lagt på min mac!

  • Oregistrerad
  • 2002-07-10 16:11
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Rog:
Är det så rörigt och plastigt som det ser ut i filmen som finns på Blizzards webbplats? Jag gillade verkligen Warcraft 2 och Starcraft, men WC3 ser inte så lockande ut.

Fick dåliga vibbar på Blizzards hemsida. Men nu med spelet i min hand så är jag förvånansvärt positivt överraskad! Det kändes som första gången jag spelade Starcraft. Fast nu är det sann kärlek!

Asså...jag har funderat på att köpa detta spel men är tveksam för, heh, jag gillar inte strategi spel. Prövade Baldurs gate och la av efter ett par försök. För mycket plotter och folk att ta reda på.

Jag gillar verkligen Blizzards grafik.
Det spel jag älskar (ja, fortfarande) är Diablo II.

Inget bra tips för mig att gå och köpa Warcraft III va?

Gambit

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Gambit:
Asså...jag har funderat på att köpa detta spel men är tveksam för, heh, jag gillar inte strategi spel. Prövade Baldurs gate och la av efter ett par försök. För mycket plotter och folk att ta reda på.

Jag gillar verkligen Blizzards grafik.
Det spel jag älskar (ja, fortfarande) är Diablo II.

Inget bra tips för mig att gå och köpa Warcraft III va?

Gambit

Visst finns det väl lite Diablo II känsla över spelet tycker jag. Nu skall man helt plötsligt levla upp sina Heros så att de blir bättre. Helt klart ett inslag av Diablo II i det tycker jag. Det enda som är jobbigt, är att det blev mindre från WC2 och mycket mer D2 och SC i ett spel. Allt påminner mer om SC mer än WC2, kankse bara jag som upplever det så....

Helt klart värt sina slantar

Detta är ett riktigt bra spel!

Jag har bara spelat fram till fjärde bana som undead.

jag måste säga att jag gillar alla twists n´ turns som spelet bjuder på, riktigt spännande.

Dags att ta hand om orcerna

Skönaste repliken = Mortar....Kombat!

Jag vill ha möjlighet att pausa och ge order á la Baldur´s Gate...

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-07-10 22:20

Slave..men hallå?
pausa i multiplayer? fan va kass..lär dig lite snabbknappar...
Jag ligger på chapter 6 orc..
men jag spelar inte single såå mkt..

Låg på 22:a plats på laddern 2 dagar efter att det kom..nu är jag inte me kängre eftersom jag inte orkade spela som en galning..
senså tycker jag det är roligare med 2 eller 3 vs 2 ller 3.. 1v1 är inte såå kul..

men igår hade jag den roligaste och bästa ear 3 matchen..ujuj...tog lite över en timme..
fan så kul...började som 2v2..min polare dog å den andres polare droppa..satan va drag det var sen!

Btw..vem sa att human på single vad svettigt?
den glider man ju bara igenom..
Samma sak med Undead..ena jag fick problem med var sista undad..
första jag behövde loda en save på för att jag dog var 3e på orc..när man ska ha tag i "cplinarna"..

På b.net kan jag tippsa om Hero Arena 2.0
Lord Of The Rings RPG
Town def..

skitkul!

  • Oregistrerad
  • 2002-07-11 14:07

Ähh, själv har man redan klarat spelet
Tog mig från fredag kväll till måndag kväll. Cool slutfilm och eftertexter, men dom uppmuntrar en att klara spelet på hard också.. Undrar vad som händer då? Sitter och lirar mplayer nu. Och om ni tycker att det är likt Diablo II ska ni prova scenario banan WarChasers.. Då får man välja en hjälte och gå runt och skaffa exp. Kameran är dessutom låst vid hjälten - precis som i Diablo II.

Spelet känns verkligen som en blandning av både WarCraft, StarCraft och Diablo så man undrar ju vilket spel dom kommer göra efter WoW. StarCraft II eller Diablo III?? Själv skulle jag hellre velat spela StarCraft II än WarCraft III. Tycker att framtidskonceptet är roligare..

Har inte spelat mycket single player, men en del i multiplayer. Väldigt roligt faktiskt. Man börjar redan inse de strategiska fördelarna med vissa av trupperna.

Tyvärr är det en begränsning på max 90 enheter och om man har gott om guld så tenderar slagen bli lite konstiga då man satsar enbart på bästa trupperna. Sist dödade jag ALLA egna trupper förutom Cold Dragons när jag spelade multi mot humans. Motståndaren (min stackars flickvän) kunde inte stå emot ett tjugotal drakar, som dessutom förfryser markmålen. (Jag vet, jag är elak)

Ciryon

Christoffer Larsson skrev:

"Visst finns det väl lite Diablo II känsla över spelet tycker jag. ...Allt påminner mer om SC mer än WC2, kankse bara jag som upplever det så...."

Ehe, kanske WCIII påminner om DII för att Blizzard har gjort bägge

Ummm, vad är SC? Har jag missat någe?

Gambit

[ 11 Juli 2002, 18:33: Meddelandet ändrat av: Gambit ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Gambit:

Ummm, vad är SC? Har jag missat någe?

Gambit[/QB]

SC står för Starcraft, Blizzards efterföljare till Warcraft 2, om jag förstått det hela rätt.

/Simon

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: bOOzo:

Spelet känns verkligen som en blandning av både WarCraft, StarCraft och Diablo..

Jag tycker spelet är en blandning av Starcraft, Age of Empires och Myth faktiskt. Diablo vet jag inte, eftersom jag aldrig spelat det spelet.

Jag läste på nätet att Wc3 anses som "banbrytande" av vissa. Jag håller nog inte riktigt med. Däremot har Blizzard blandat ingredienserna på ett lite annorlunda sätt.

/Simon

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Gambit:
Christoffer Larsson skrev:

"Visst finns det väl lite Diablo II känsla över spelet tycker jag. ...Allt påminner mer om SC mer än WC2, kankse bara jag som upplever det så...."

Ehe, kanske WCIII påminner om DII för att Blizzard har gjort bägge

Ummm, vad är SC? Har jag missat någe?

Gambit

Vet mycket väl att det är Blizzard som har gjort D2 också

Men det är en intressant komination, D2+SC+WC2=Wc3

Sen en sak bara, jag tror inte att SC är en efterföljare till WC2, utan det är ett eget spel som inte har för avsikt att vara en efterföljare till WC2.

[ 11 Juli 2002, 22:46: Meddelandet ändrat av: Christoffer Larsson ]

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-07-12 01:41

sc brukar ju kallas wc i rymden..det är ett eget spel..men samma grundidé

Då har jag förlorat oskulden på battle.net.
Riktigt skoj!
Men ack så svårt.

Human verkar inte vara ett särskilt bra kort.
Spelade 5 matcher. Vann 2. De jag vann var i lag med en annan...
Annar förlorade jag mot Night Elves hela tiden. Suck.

Men vad tycker ni andra om battle.net?

Ska vi ta och diskutera lite taktiker?

Värdelöst vetande...*L* Har precis spelat ut Warcraft III åhh så härligt och ser vredan fram emot att få spela om det hela igen på en högre svårighetsgrad. Några reflektioner så här i efterhand.

Ut och slåss så fort som möjligt,var inte rädd för gör du inte det kan du vara säker på att dina motståndare gör det...Den här gången stämmer devisen "Anfall är bästa försvar" därefter gäller det att bygga ett försvar både med fasta installationer och marktrupper.

Anfall,bygg försvar,leta upp en till guldgruva till,uppgradera och framförallt anfall och slå till där motståndaren är svagast dvs mot hans egen produktion utav guld och trä!

Nån som har nåt bra tips på hur man klarar(jag har just börjat spela w3) bana6 på human single-player (där man ska tävla med en skurk om att förstöra flest byggnader och infekterade människor) på ett bra sätt...???

Frosty....

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-08-08 17:41

har alla problm med den eller?
jag bara döda han man tävla med lite dådå sen braka på med husen..inge problem.alls..
första problemet fick jag på sista undead

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-10 00:36

Tror man ska göra precis så som buckner säger... man går ut med typ 4-5 archers och sin hjälte.. och sen typ 2-3 grunts... och så ser man till att döda han man tävlar mot.. och sen välter man bara hus non-stop ... fungerar finint.. min granne som fick tipsa mig visserligen, men nu när jag vet hur man ska göra så tycker jag det verkar lätt som en plätt

Mvh

Vaddå SC är inte alls Warcraft i rymden, Aratanis sa ju det i broodwar

Har ni tänkt på Artanis <--> Sinatra

1
Bevaka tråden