Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99maclan i Umeå

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har beslutat att jag och Daniel skall ta tag i detta arrangemang och vi kommer att meddela er om några dagar (förhoppningsvis) hur det blir.

PS. Jag hann bara prata med Daniel lite flyktigt på telefon om detta, men jag är övertygad om att han är lika peppad som jag.

Ja, flyktigt är det minsta man kan säga, men det spelar ingen roll.
Erfarenheter säger att nån måste ta tag i det för att det ska bli nått.

Är det någon mer från Umeå som skulle kunna tänka sig ställa upp på ett hörn så lägg in ett meddelande här så kontakter vi er på lämpligt sätt.

//Daniel

Det stora problemet är lokaler, allt annat kan vi fixa på ett eller annat sätt.

All hjälp är dock välkommen.

Citat:

Skapades ursprungligen av: iBib:
All hjälp är dock välkommen.

På något sätt skulle man nog kunna hjälpa till!

Diskussionen fortsätter här ->

Är detta något som blir av? Själv bor jag drygt 1 mil söderöver från Piteå sett (Hortlax)

Jag håller på att leta en mindre lokal för ett mindre LAN i samband med Nordiclan. Gratis, men med begränsade platser (kanske 20?).

Jag hjälper gärna till - på distans. Marknadsföring & utlåning av servrar etc? hör av er...

Det här låter spännande, väntar på ytterligare info.

  • Medlem
  • Piteå
  • 2002-04-22 16:49
Citat:

quote: Är detta något som blir av? Själv bor jag drygt 1 mil söderöver från Piteå sett (Hortlax)

dave lister skulle inte jag kunna få åka ner med dej då, om jag betalar halva bensin kostnaden förstås :rolleyes:

För jag bor i rosvik och har inte grejat någe körkort än

Jag har iofs körkort sedan 5 år tillbaka (och lite till) men ingen tillgång till egen bil. :/

Ajdå, det blev visst livat i luckan när jag öppnade munnen...

Jag kommer att meddela mer info senare i veckan.

  • Medlem
  • Piteå
  • 2002-04-23 18:52

dave lister: skulle du bussa ner då eller?

Ingen aning, men bil har jag iaf inte tillgång till. Skulle vara om någon annan hade tillgång då isåfall…

  • Medlem
  • Piteå
  • 2002-04-23 23:25

hummm...hummm...och åter hummm.... :rolleyes:

Precis

  • Medlem
  • Piteå
  • 2002-04-27 19:56

hehe...man får väl tjata på mammsen då satt hon får skjutsa ner mej!

tja, eller ta bussen
om jag hade bil skulle jag köra mer än gärna (eller nåt) men tyvärr finns det bara 1 bil här i huset och den kan jag aldrig låna mer än typ en halv dag, definitivt inte flera dagar iaf…
Undrar hur länge detta lan ska hålla på isåfall…

Jag har inte riktigt fått tag på en lokal, men det löser sig antagligen mycket snart.

Satsar på ett tvådagarslan, det är enklast för folk. Fredag kväll -> lördag kväll eller lördag fm till söndag em.

Vad är bäst för er?

I nuläget har jag 5 platser bokade för pc-folk och jag kan inte ta in mer än 5-10 macfolk beroende på hur stor lokalen är.

  • Medlem
  • Piteå
  • 2002-04-28 16:25

humm...så vi snackar om ett lan på 10 - 15 pers eller?

Inte tex fredag kväll till söndag morgon/förmiddag/dag eller nåt?
Själv tycker jag att lan som är drygt 24 timmar (tex fredag kväll-lördag kväll) är för kort

jag har besked om lokal senast 2:a maj, vi kanske ska flytta fram det till senare i maj om det underlättar för folk att planera in det?

10-15 pers: ja

24 timmars lan är för kort: ja ok, ska vi ha fre em - sö em istället?

Jag tar bilen från Svall och kommer.
Beror på när der blir. Helgerna i Maj börjar ta slut...

Jag tror nog att jag kan få med mig en till.
Frågan är då finns det bostad?

Ska vi sova sked första gången vi ses Danne E?

Beroende på vilken helg det är så ska vi nog fixa det Matte

Som ni kanske har förstått så blir det inget i helgen. Jag har ju som sagt inte uppdaterat med mer info.

Orsaken är lokalen som jag inte har kunnat boka, vi får ta det i sommar istället.

Kom gärna med förslag på helger.

1
Bevaka tråden