Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

4x4 Evolution 2

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-03-12 00:03

Tjenare!
Kan någon förklara för mig varför det är så här:
När jag första startade spelet var jag i OS X (senaste officiella versionen) på min QS/733 och blev otroligt besviken på prestandan i spelet. Frameraten var riktigt störande låg. När jag sedan testade spelet i 9an, så fick jag mycket bättre framerate, säkert NÄSTAN det dubbla. Vad är detta? Kan de inte skriva spelen bättre? Är OS X bättre på grafikhantering? VARFÖR?? Vill ju att OS X ska va bäst på allt...=)

En bra gissning är att dom som skrev spelet började med att göra det bra till OS9, och sedan har dom gjort en dålig portning till OSX.

Precis på samma sätt som att jag är bättre på att svara på Macproblem på svenska än japanska, och det bara beskriver min oförmåga och berättar ingenting om hur bra man kan utrycka sig på japanska.

  • Oregistrerad
  • 2002-03-12 20:00

Okej, det var nåt sånt här jag ville höra

Det var ju lite mysko, jag får precis lika bra framerate i både os9 och osx på en G4/533 med GeForce 2 MX, faktum är att spelet fungerar bättre i osx

Sitter med en G3/400 iMac, är det då någon mening att köpa Evo2? Jag som väntat på X versionen. Kanske inte kommer att fungera särskilt bra. Vad tror ni?

Nedanstående kanske hör till värdelöst vetande men faktum är att på en pc så har i vart fall jag inte upplevt dom problemen som dom flesta som använder mac upplever med spelprogram när det gäller fps och liknande. Men det har kanske en del med att göra att jag har 333 Mhz minnen och en processor på 1733 Mhz...Till en bråkdel av vad en mac kostar...Jag har använt mac i flera år men har insett att när det gäller underhållning så är det pc som gäller...Såvida man inte tillhör den lilla skara som tycker att gaussisk oskärpa tillhör den yppersta av underhållning...

Tills för några dagar sedan var jag övertygad om att ALLT gick segare i OsX på min iMac (G3 500 MHz), men döm av min förvåning när jag insåg att 4x4 2 gick mycket bättre i OsX (kunde t o m spela i 32 bit färg)!!

jag är fortfarande chockad…

4x4 Evolution 2 är nog det enda spelet jag vet om som går bättre i OSX än i OS9

Skapades ursprungligen av: Carl.Fredrik:
Sitter med en G3/400 iMac, är det då någon mening att köpa Evo2? Jag som väntat på X versionen. Kanske inte kommer att fungera särskilt bra. Vad tror ni?

Du bör inte vänta dig speciellt mycket av spelet på en G3/400 iMac (jag har en iMac DV SE 400mhz med Rage 128 med 8meg vram och 4x4 Evo 2 är inte njutbart på något sätt på den ens på lägsta möjliga kvalitet i lägsta möjliga upplösning)
Faktum är att på g4/533an med 32megs GeForce 2 MX som farsan har, så måste jag ställa ner kvaliteten ganska mycket för att det ska flyta på...

1
Bevaka tråden