Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Speltips?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är själv ingen spel-freak men har lovat fixa lite spel så att kusinen (7 år) kan roa sig lite under semestern. Har laddat ned det mesta jag hittat i freeware, som mest verkar vara olika varianter på Tetris och "Mines". Lite trist i längden kanske...?

Kan man få några tips på lite mer "avancerade" spel som är värda att ladda ner i demo- eller shareware- version och som trots det är hyfsat körbara.
Vi använder MacOSX, men jag har kvar 9.2 på maskinen, så även Classic-spel ska gå.

Harry Potter borde vara en hit.
Det är ett köpespel visserligen.
Bra är det och skoj. Enkelt så det borde passa en sju åring.

Tetris är väl bra?!

Testa med snood , kul litet spel, men för trist i längden. Finns här
Finns annars ett kul spel som heter Apeiron (?) har jga för mig, man skjuter en mask som vandrar mot en. Roligt ljud i det spelet

Ojojoj....väcker många minnen till liv. Har ju en hel sån där skiva någonstans med såna där småspel

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-07-10 09:00

MozPong är en Pong-variant som är hur gullig som helst. Enkelt att spela. Inget våld, bara en drake (?) som ringer på dörren och vill kramas lite.

Freeware!
Finns här Lite japanska, men det ger sig...

  • Oregistrerad
  • 2002-07-10 09:02

Ett spel som roar är Bubble Trouble. Finns här:

http://www.AmbrosiaSW.com/games/bt/

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-07-10 09:08

Fler idéer: Bra SW-spel finns hos Ambrosia och Pangea (Family friendly video games for all ages).

Tackar!!! Ska genast sätta igång och ladda ner!

Du har inte möjligen kvar spelen "Bugdom", "Nanosaur" och "Cro Magnon Rally" på din Hårddisk? De förinstallerades på min Ibook med orginalskivorna.

MVH mattias

En bra sida att hitta mycket på är

http://www.imgmagazine.com/

Där finns massor av demos på större spel och shareware.

MVH
Göran

  • Medlem
  • 2002-07-10 16:01

Är det någon som känner till ett lika bra Tetris som ´Tetrous´ till OS X?

1
Bevaka tråden