Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

urbanterror i X

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-03-11 23:54

har precis installerat Q3 och UT 2.4
problemet är att jag inte kan hämta servrar i urban terror från internet. det funkar dock i Q3 vilket lite skumt. har testat både 2.4 och 2.5
den refreshar typ direkt men visar inga servrar - vad kan detta bero på?

/majk

Kan vara "master servern" som är nere, det brukar lösa sig efter ett tag, annars kan du använda GameRanger för att hitta spel.

GameRanger hittar du på Versiontracker

  • Medlem
  • 2002-03-12 12:38

vad jag vet så funkar inte masterservern i UT sålänge den är nere i Q3 eftersom att det är samma server. men nu funkar det i Q3 och inte i UT vilket är lite konstigt. får testa det där programet senare.

/majk

  • Medlem
  • 2002-03-12 18:30

gameranger finns ju inte till mac os x
någon som ligger och klämmer på en annan lösning?

/majk

Citat:

Skapades ursprungligen av: majk:
gameranger finns ju inte till mac os x

Jag tror att Gameranger går att använda genom Classic. Läste det någonstans... Var det Insidemacgames tro...

  • Medlem
  • 2002-03-12 23:13

ok...

synd bara att jag inte använder classic längre. nu är det bara x som gäller!
fast det här problemet va ju inte så roligt...
finns det ingen annan lösning. tycker att det hela verkar helskumt alltså. har testat att slänga inställningsfilerna och installera om allt - samma sak om och om igen...
fler bud på lösningar?

/majk

hej!

jag har spelat 2.4 på nätet. funkade fint...

har du rätt point release av quake? även om jag tror att det borde dyka upp servers ändå...

och en liten fånig fråga, men jag har faktiskt sjäv tabbat mig på det...

har du ställt in "internet" i serverlistan? och klickat på "get new list"?

Ultrakiller out

Citat:

Skapades ursprungligen av: majk:
gameranger finns ju inte till mac os x
någon som ligger och klämmer på en annan lösning?

/majk

Juste, det glömde jag.

Spelar inte själv så man hänger inte riktigt med.

Det funkar att använda via Classic, fast du använder inte det, hmm.
Vet inte riktigt, när det inte funkar att lista servers brukar det vara ett tillfälligt problem, det funkar väl nu?

Annars så hänvisar jag till Ultrakiller´s tips, alltid bra at dubbelkolla enkla saker, för det är just dem man brukar glömma.

  • Oregistrerad
  • 2002-03-14 14:18

tyvärr, det är inte majk som gör nåt klantfel, samma sak händer för mig.

och ja, även om man har för gammal/ny version syns servrarna i listan, går bara inte att ansluta till dom.

verkar helt enkelt som master servern ligger nere..

mycket märkligt!

jag spelade just urban terror 2.5! inget problem med att komma in på servern.

om ni är säkra på att ni har de rätta patcharna på både quake och ut så kan jag inte förstå vad som kan vara fel.

ni har inga konstiga tilläggsfiler som kan strula till det?

har ni provat att starta en egen server? spelat mot bots?

kanske nu kunde lägga upp en bild på er q3ut2 folder?

Ultrakiller out

  • Oregistrerad
  • 2002-03-14 23:12

min q3ut2 folder innehåller följande i samma ordning:

Beta 2 Manual
description.txt
games.log
Home Page
mapcycle.txt
pak0.pk3
pak1.pk3
pak2.pk3
pak3.pk3
pak4.pk3
pak5.pk3
q3config.cfg
ReadMe
Urban Terror ReadMe

jag har lite mer filer,,,men det du har där ser ut att vara allt viktigt.

jag förstår inte vad som kan vara fel. kolla i din consol i quake vad du har för point release.

1.31b4 är den senaste.

om du har kopierat in alla filer från ut i rätt ordning så ska det stå 2.5 när du startat Urbans Turban.

prova att starta en egen server och spela mot bots.fungerar inte det så installera om allt.

Det är all JAG kan säga från den här sidan om din skärm...jag är ledsen.

Ultrakiller out

  • Oregistrerad
  • 2002-03-15 14:49

starta egen server är inga problem..

ska kolla point release när jag kommer hem, men när det handlar om sånt brukar servrarna ändå synas, men man får error när man försöker joina.

visst, 2.5 står det ju..

  • Medlem
  • 2002-03-15 21:58

jag har Q3 1.31 och urban terror 2.5 beta (har testat 2.4 också.
detta är det senaste vad jag vet som finns till macen. har telia adsl och håller uppe linan med macicx.
ingen lösning ännu leo?
så söker jag på "internet" inne i urban terror.
som sagt så brukar det ju vara så att det inte går att hämta servrar i Q3 heller om det inte funkar i urban terror - fast det funkar ju i Q3!

/majk

  • Oregistrerad
  • 2002-03-16 11:26

har också 1.31, det fungerer helt enkelt icke..

  • Medlem
  • 2002-03-18 22:29

lösningen på mitt och andras problem: http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=12946&db=mac

kanske inte den kompletta lösningen... men den fungerar hursomhelst.

/majk

trist att det inte fumkar!

som sagt, det har varit en hel del strul med master servern tidigare. men nu skall den fungera.

jag spelar egentligen inte på min mac längre, eftersom mac suger för spel, men har varit inne och provat flera gånger.

jag har spelat både urbans turban och navy seals på nätet. jag har inga problem som hellst.

tror inte det här har något med telia att göra. jag har haft strul med telia tidigare men alltid kunnat refreshat seervers i spelen. även om telia har kopplat ner mig med jämna mellan rum...

det borde gå att fixa på något vis. fattar bara inte vad det är. ni kanske skulle ta och installera om quake3. upgradera med senaste point releasen och sedan installera om urbans turban...

annars kan ni ju alltid fråga på mac forumet på urban turbans hemsida.
http://www.urbanterror.net

Ultrakiller out

[ 19 Mars 2002: Meddelandet ändrat av: Ultrakiller ]

Hej igen!

om ni har lyckats fixa problemet så behöver ni väl inte denna länk. Jag har som sagt inte haft något strul med servers överhuvudtaget, men här är en länk som kanske kan hjälpa.
http://pub4.ezboard.com/furbanterrorfrm18.showMessage?topicID=556.topic

det finns en del andra länkar i tråden som kanske kan vara till nytta...döm själva.

Ultrakiller out

1
Bevaka tråden