Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudkort för dataspel till Mac!?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har funderat över det här med ljudkort för dataspel. Jag har fått för mig att PC-sidan har en uppsjö ljudkort som kan användas för att avlasta processorn från spelens ljudeffekter. Finns det några sådana kort som fungerar för Mac och i sådana fall vilket? Stöder det surround (typ 5.1)?

Kort och gott, finns det något fett ljudkort med någon form av DSP som riktar sig mot dataspel för Macen (och vars funktioner de facto finns implementerade)?

/Jont Olof

SoundBastard finns ju i "Mac version", har för mig att det inte funkar så bra under X dock...

Har du några länkar till info? Dessutom, stöder det surround?

/JO

  • Avstängd
  • 2002-09-14 01:37
Citat:

"SoundBlaster Live! for Macintosh" stöder en variant av surround sound men inte Dolby Digital 5.1.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jont Olof:
Har du några länkar till info? Dessutom, stöder det surround?

/JO

Surround för spel eller film?

Surround i dom spel som har stöd för EAX och surround i filmer,dock inte Dolby Digital som S_W redan påpekat.

Jag såg att de hade någon egen standard för surround (4.1). Lite synd att de inte stöder centerhögtalare. Man kan göra så coola riktningseffekter mellan center och monolagd stereo (elevation ni vet!)...

Tack för hjälpen!

/Jont Olof

Ändring av stavfel!!

[ 15 September 2002, 00:41: Meddelandet ändrat av: Jont Olof ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-14 10:46
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: S_W:

Citat:

"SoundBlaster Live! for Macintosh" stöder en variant av surround sound men inte Dolby Digital 5.1.

Dessvärre fungerar detta annars så superba ljudkort inte under OS X...

Jag förstår inte varför de inte får ändan ur och utvecklar lite drivisar. Det är nog rätt bra ändå att Apple gör nästa generations PowerMacar till "OS X only" så man tvingar över lite folk till Mac OS X. Då kanske mjukvaruutvecklarna vågar investera lite tid och pengar också!!!

/Jont Olof

1
Bevaka tråden