Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Battlefield 1942?

Tråden skapades och har fått 27 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som hört någon viskning om detta spel kan tänkas dyka upp på Mac? Spelade demot i helgen och jag måste säga att detta är förmodligen det häftigaste jag någonsin spelat.

På EA´s hemsida nämns bara PC och X-bucks.

Jag orkar verkligen inte köpa en PC bara för ett spel, kanske dags att köpa en konsoll.

Ciryon

Jag har inte läst något om att det ska komma till Mac men, jag hoppas att är ett av dessa två spel... Men säkert inte...

Tyvärr är det ett spel som kräver tangentbord och mus för att det ska vara riktigt trevligt.
Har också spelat demon, och det var bland det fräckaste jag provat hittils. Lyckades till och med landa med jappsarnas plan 2 ggr!! Det är stort!!

Har det kommit till Windows eller är de bara demon ni lirar?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: - Daniel Eriksson -:
Tyvärr är det ett spel som kräver tangentbord och mus för att det ska vara riktigt trevligt.

Tangentbord finns till Xbox:
http://www.gamestop.com/product.asp?product_id=801385

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: ill_chrill:
Har det kommit till Windows eller är de bara demon ni lirar?

Det släpps i USA, Kanada och Japan på lördag, 14/9. Europa får vänta tills den 19:e eller 26:e.

Inte för att jag vet detta Petter. Men osm jag förstått det så är tangentbordet och musen inte till för spelen på samma sätt som man kan utnyttja dessa periferi-utrustningar till datorn.
Som jag förstått det så kan man inte modifiera knappinställningarna i ett spel om man har keybord och mus. Vilket då är rakt av ohanterbart då jag inte kan använda defaultläge i nått spel.

Rätta mig gärna ifall jag har fel.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: - Daniel Eriksson -:
Som jag förstått det så kan man inte modifiera knappinställningarna i ett spel om man har keybord och mus. Vilket då är rakt av ohanterbart då jag inte kan använda defaultläge i nått spel.
Rätta mig gärna ifall jag har fel.

Du har i princip rätt Hurvida man kan ändra knappinställningarna för tangentbord/mus i ett spel, beror helt och hållet på om spelet stöder det på Xbox. Än så länge har jag inte hört talas om något spel som har inställningar för det, så man blir, som du sa, "låst" till defaultknappuppsättningen.

  • Oregistrerad
  • 2002-09-20 18:57

ni som testat det, hur fungerar det egentligen? väljer man om man vill spela fotsoldat, styra tank, flyga o.s.v eller blir man "assignad"?

är det bara multiplayer? och hur funkar det, tänk om alla väljer flygplan? och är man soldat, får man inte fett med stryk då? är det alltid första person, eller styr man ibland trupper?
så många frågor..

"utan att fråga, finns ingen chans att få ett svar"

"utan att fråga, stannar ovissheten kvar"..
-Rally poesi

edit: stavfel (många)

[ 20 September 2002, 18:59: Meddelandet ändrat av: leo ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-20 19:47

Det vore ju kul om det kom till Mac...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-20 19:48

Man är alltid infanterioldat när man startar. Man får välja mellan sniper, assault, medic, engeneer (lagar trasiga fordon och lägger ut minor). Sen är det bara att hoppa in i de tanks, flygplan, hangarfartyg, ubåtar etc som finns tillgängliga.

Olika fordon för olika slagfält. Midway tex har ubåtar och hangarfartyg etc, medans Berlin har Panzer VI etc. En del fordon kan flera spelare dela på. Tex B17 Flying Fortress, där du kan vara pilot och 4 st andra kan bemanna maskingevären.

Vissa banor har massa fordon, medan andra inte har så många.

Det är både multiplayer och för en person. Men det är såklart för myltiplayer spelet är byggt. Enperson ska var trist... har jag hört!

Får man fett med stryk som infanteri? Infanteri är oskyddade gämfört med att sitta i en pansarvagn. Men infanteristen är mer lättrörlig och har mycket bättre överblick.

[ 20 September 2002, 19:50: Meddelandet ändrat av: Axel von Matern ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-20 19:54

Mondo. Gör som jag. Ha en PC _bakom_ Macen (så att man inte ser den) och använd bildskärms och tangentbordsswitcher. Då märks det inte så mycket att spelet inte finns till MAc än!

Ett "liknande" spel kommer snart till Macen WW2 Online

(Edit: lade till info om WW2OL)

[ 20 September 2002, 19:57: Meddelandet ändrat av: Axel von Matern ]

Ni vet väl om att jag har en egen Battlefield 1942 server?

"det är alltid roligare att döda folk man känner"

Titta in på:
http://war1942.com/

Vi sitter och spelar precis nu!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-20 22:50

Det är lite märkligt att bunkrar och befästningar osv inte är kamouflerade med maskeringsnät och slanor över huvudtaget... (Det verkar vara så generellt.)

http://images.ea.com/eagames/official/bf1942/screenshots_popup/full_screen_06.jpg

Lite underligt också på den här bilden att de landsätter två båtar mitt framför en fientlig befästning där det säkerligen finns ett antal kraftiga pickadoller.

[ 20 September 2002, 23:01: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mondo65:
Lite underligt också på den här bilden att de landsätter två båtar mitt framför en fientlig befästning där det säkerligen finns ett antal kraftiga pickadoller.

Det är väl för att visa en massa funktioner på samma gång. Både båtar, stridsvagnar, bunkrar och flygplan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-21 14:59

Märkligt att BF 1942 inte finns för Mac. När kommer det? NÄR!?

Det är faktiskt så pass roligt att det är ett svenskt företag som gjort spelet.

http://www.dice.se

Däremot har de lyckats göra laddningstiderna inför varje bana 2 timmar lång. Hårdvarumässigt kräver spelet en hel del också, kör med AMD 1400MHz, 1GB RAM och GeForce 2 MX 400 med 64MB. Hackar friskt i 1024x768x16, även lite i 800x600x32.

Jon, det är ditt grafikkort som är flaskhalsen. Jag har en tredjedel så mycket RAM och inte i närheten lika snabb processor och det flyter i 1600x1200 tack vare ett Geforce4. Jag vet att du tyckte att det inte gick helt perfekt när du spelade hos mig, men det går faktiskt exakt lika snabbt oavsett upplösning..

AMD 1200@1400, GeForce 3 Ti 200, 512 RAM.Inte ett hack i 1024x768x32.

Okej, jag förstår. Beställde ett Creative Geforce 4 Ti4600 128MB DDR och mer minne. :)Hackar det nu gräver jag ned mig.

Jag har köpt spelet nu och jag kommer att spela det i resten av hela mitt liv nu! Bwhahahahahaa!!

Förresten så är 1.war1942.com nere, varför? Jag som vill slåss lite!

Förresten så är 1.war1942.com nere, varför? Jag som vill slåss lite!

Vi har ju spelat hela kvällen! Möjligen var servern full?

Den var nere i fem minuter när vi omkonfigurerade lite vid ca 19.30-20.00.

Nu är servern full Varit full nu ända sen jag märkte att man måste trycka på "join" knappen istället för OK.

Kicka någon så jag kommer in, hehe

Det får mig att undra: Så när går andra servern igång då?

[ 25 September 2002, 23:46: Meddelandet ändrat av: Niklas Hjelm Smith ]

Va fasen Niklas har du skaffat dig en pc...lol Det trodde jag aldrig du skulle göra...Btw Jon jag kör med ett GF4 TI 4600 och har inte grävt ner mig ännu...Snarare är det de kortet man skall ha om man har ambitionerna att vara herre på täppan

Japp... Vi har många datorer i min familj

Det är bara bra med lite ombyte...*L* Bra kört sist i jeepen...Men innan i stridsvagnen...Vad gjorde du där hittade du inte backväxeln...*L*?

Nja... Jag har flera datorer sa jag juh! Satt och chattade samtidigt lite då och då

Med pansarvagnen... Jag hade ingen jäkla aning vart på väg vi var påväg

1
Bevaka tråden