Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WarCraft III

Tråden skapades och har fått 108 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-06-28 03:48

Villka kommer köpa detta underbara spel?
Ni som redan testat betan och hela spelat på PC (synd) vet ju hur bra det är...
Jag har dock syndat och spelat på PC...ligger på sista uppdraget med humans...

om 6dagar och 20 timmar håller jag den hybrida CDn i min hand..MUUMA!

Ingen mer som bokat på tradition i gallerian i sthlm härifrån?

Jag hämtar upp mitt ex 3 juli på CompUSA! Sen låser jag in mig på rummet en vecka.

Jag har beställt från Macoteket och deras preliminära leveransdatum är på måndag...
Vi får se om de håller det.

Annars borde jag ha det i nästa vecka någon gång.

Längtar. Trots att jag inte är någon stor RTS fan...

Neverwinter Nights är det jag tok längtar efter.

Bläddrar lite i Forgotten Realms boken så jag ska vara förberedd.

[ 28 Juni 2002, 07:50: Meddelandet ändrat av: Mattias Hedman ]

Är alla CD hybrider eller är det bara vissa som är det? Tänkte om jag måste tänka mig för om jag vill ha en CD som passar till både Mac och peze...???

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-06-28 14:40

alla funkar för mac/pc...

Ngn som vet om det funkar på en mac med grafikminne under 16Mb... alltså 8mb!?
Trist annars Men peceversionen kräver ju 8Mb... *attans*

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-06-28 16:52

självklart!

men faan om det är som med DIablo II, att vissa butiker fick en upplaga som bara var för pc...men blizz säger ju att det ska vara en hybrid..så..annars blir jag jävligt sur eftersom jag bokat det...

jag säger som homer simpson: "mmmmm, warcraft..."

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-29 12:03

Kan nån berätta varför man ska längta till WarcraftIII? Är det 3D-Online-MMORPFG? Eller nåt? Eller bara ett ovanligt bra RTS?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-06-29 15:09

ERR...hallå...har du spelar WC2...ett av de bästa spelen som gjort...Wc3..är också jäävligt underbat (ja jag har spelat det)...behöver man säga nått mer än att det är warcraft?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-29 20:16

Jag förhandsbokade för ett tag sedan på cdon. 399:- + 29:- i frakt. Den 5 juli säger de. Hoppas man får den då, det är ju 2 dagar efter det riktiga släppet.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-06-29 23:30
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: marcus:
Jag förhandsbokade för ett tag sedan på cdon. 399:- + 29:- i frakt. Den 5 juli säger de. Hoppas man får den då, det är ju 2 dagar efter det riktiga släppet.

nej nej...
det sjäpps bara den 3e i usa... 5e i europa m.m.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-29 23:47

Buckner: Tack, då vet jag! Då dröjer det nog någon dag till då..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-30 00:43

hehe Ta det lungt Buckner! Jag vet att Worldcraft är kalas! Jag undrade bara om det var något speciellt med denna version som du tycker är extra cool?

Pratade med två bekanta som hade hämtat upp sina exemplar på Kmart idag?? Dessutom verkar det som om vissa Wal-Mart har börjat sälja spelet lite i förväg de också. Jag måste ta mig till närmaste Kmart, nuuu...

[ 30 Juni 2002, 03:31: Meddelandet ändrat av: Jon Adolfsson ]

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-06-30 04:54
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Axel von Matern:
hehe Ta det lungt Buckner! Jag vet att Worldcraft är kalas! Jag undrade bara om det var något speciellt med denna version som du tycker är extra cool?

klart det är...helt i 3d.du kan gå ned påmarknivå, 4 raser varav 2 nya..en underbar story..heros m.m. ;D

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-06-30 04:56
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jon Adolfsson:
Pratade med två bekanta som hade hämtat upp sina exemplar på Kmart idag?? Dessutom verkar det som om vissa Wal-Mart har börjat sälja spelet lite i förväg de också. Jag måste ta mig till närmaste Kmart, nuuu...

För det fösta.. va fan är Kmart? ;DD
och Wal-Mart=PP

senså...blizzard har inte ens skickat ut spelen till butikerna i europa än?

visst finns det warez avdet, men inte för mac?

  • Medlem
  • International user
  • 2002-06-30 10:10
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Axel von Matern:
Kan nån berätta varför man ska längta till WarcraftIII? Är det 3D-Online-MMORPFG? Eller nåt? Eller bara ett ovanligt bra RTS?

Nej Nu har jag i ärlighetens namn inte spelat release-versionen så jag vet inget om singleplayer och story, men multiplayer-betan var inte så fasligt imponerande. Visst, de har lagt till lite rpg-element och tonat ner all eländig micro management, och det är ju bra, men nogsjutton finns det bättre rts-lir imho.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-06-30 15:18
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: ehnmark:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Axel von Matern:
Kan nån berätta varför man ska längta till WarcraftIII? Är det 3D-Online-MMORPFG? Eller nåt? Eller bara ett ovanligt bra RTS?

Nej Nu har jag i ärlighetens namn inte spelat release-versionen så jag vet inget om singleplayer och story, men multiplayer-betan var inte så fasligt imponerande. Visst, de har lagt till lite rpg-element och tonat ner all eländig micro management, och det är ju bra, men nogsjutton finns det bättre rts-lir imho.

Men ett spel som Warcraft hör hemmai singleplayer...tycker inte alls det är lika roligt på b.net...visst det är kul att teama mot datorn..men spela mot varandra har ingen känsla tycker jag

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Axel von Matern:
Kan nån berätta varför man ska längta till WarcraftIII? Är det 3D-Online-MMORPFG? Eller nåt? Eller bara ett ovanligt bra RTS?

Kolla in speltrailerns hos Apple. Det är i och för sig enbart cutscenes, men stämningen är enorm.

[quote]quote:Skapades ursprungligen av: C. Andersson:
[QUOTE]Kolla in speltrailerns hos Apple. Det är i och för sig enbart cutscenes, men stämningen är enorm.[/quote]Det där var en jäkla snygg speltrailer. Blir sugen att köpa Warcraft nu, vilket i o f s är meningen med den.

Inte blir det bättre av att jag känner mig lite sugen på ett strategispel just nu...

CivIII eller WIII? Det är frågan...

[ 30 Juni 2002, 19:26: Meddelandet ändrat av: Simonsj ]

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-06-30 23:37

Wc 3 såklart..lätt

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-01 11:03
Citat:

quote: visst finns det warez avdet, men inte för mac?

*host* Det finns warez för både PC och Mac *host*

Enligt uppgift så fungerar spelet mycket bra på PC, det kräver ganska lite maskin och flyter på även på "normala" maskiner. Min brorsas Athlon med GF3 kan spela det med allting maxat, 4X FSAA etc. En polare med en 800Mhz DURON sa att spelet fungerade bra där också. Låt oss hoppas Mac-versionen är lika snabb.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-01 11:40

Såklart man köper! Men var (sthlm)? Brukar Åhlens ta in Mac spel på releasedagen? Man vill ju kämma lite innan man halar lädret.

  • Medlem
  • 2002-07-01 11:47

Hah Åhlens kränger antika spel till nypriser och har gjort det ett tag nu, tyvärr är det få butiker som har macspel någorlunda fort över disk. Postorder och Web som gäller skulle jag tro.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-01 12:52

ska nog köpa WC3 !! tycker de är jävligt roligt. Vips så blev klockan 02.00 och man fattar inte vart tiden tagit vägen.

Tycker det är charmen med mac. Det är lite dyrare (man ska helst köpa spel och dylikt för att hålla igång utvecklingen för mac) men man får så mycket mer i gengäld. Fy fasen vad bra det fungerar.

Mvh

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-07-01 14:28

Kollade just in trailern. WOW! WOW! Waoow!

Finns det någon demo nånstans oxå?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-07-01 14:56
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Axel von Matern:
Kollade just in trailern. WOW! WOW! Waoow!

Finns det någon demo nånstans oxå?

ehm..blizzard har en tendens att släppa demot EFTER spelet..så gl med att hitta det..

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-07-01 14:57
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Erik.dv:

Citat:

quote: visst finns det warez avdet, men inte för mac?

*host* Det finns warez för både PC och Mac *host*

Enligt uppgift så fungerar spelet mycket bra på PC, det kräver ganska lite maskin och flyter på även på "normala" maskiner. Min brorsas Athlon med GF3 kan spela det med allting maxat, 4X FSAA etc. En polare med en 800Mhz DURON sa att spelet fungerade bra där också. Låt oss hoppas Mac-versionen är lika snabb.

warez fins ju till mac..men jag tänkte mer på arez verran av Wc3..kollat runt efter den på mac..vad jag vet..finns den inte?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-07-01 14:58
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Axel von Matern:
Såklart man köper! Men var (sthlm)? Brukar Åhlens ta in Mac spel på releasedagen? Man vill ju kämma lite innan man halar lädret.

www.tradition.se
dom kommer ha nattöppet i gallerian (bakvägen) mellan typ 22.00 och tills alla förbpkningar är solda...

jag har bokat där..dom hade ju så najs täving me ^^

Bevaka tråden