Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MYST IV ...inte bara en önskedröm längre!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-02-25 18:10

...och för oss hängivna MYST-fans så kan man glädjande konstatera att flera kapitel kommer att bli skrivna i denna sensationella och revolutionerande spelserie! OBS! Detta är inte "Mudpie", utan en direkt fortsättning på Myst III (Exile)... Läs mer här MYST IV

apropå "Mudpie", någon som vet lite mer om projektet än de kryptiska antydningarna man får från Cyan?
Kommer Mudpie bli bredbandens motsvarighet till CD-ROM spelens "killer-app" som nog MYST kan påstås vara?

Någon som vet om Exile kommit på DVD i Sverige än? Jag ska beställa den har jag tänkt mig.
MudPie kommer rocka..ojojoj. Jag kan inte vänta helt enkelt. Screenshotsen får en såååå sugen på att testa det.
Myst IV får gärna bli realtids3D. Det skulle bli ett skönt skutt fram.

Jag har suttit och väntat på hur länge det skulle ta för Daniel att hitta den här tråden...

Atrus är ju Daniels varumärke...

*skratt*
Jag brukar vara flitig på att se då Myst debatteras, men denna gång tog det en hel dag

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-02-26 17:55
Citat:

Skapades ursprungligen av: - Daniel Eriksson -:
Någon som vet om Exile kommit på DVD i Sverige än?

Den lär nu vara på gång nu till våren. Den finns att förbeställa på AMAZON...

(Citat från nyhetskälla)

Details on the Exile DVD
The Exile DVD will be hybrid (Mac/PC compatible) and localized in six (6!) languages: German, French, English, Dutch, Spanish, Italian. The disc also contains the "Making of Exile" which is only in English. Estimated release date for Germany: March 28 2002. A release in other countries is planned but not yet confirmed. amazon.de price approx. Euro 46.

Så, snart...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-02-26 18:09
Citat:

Skapades ursprungligen av: Jonas Olsson:
apropå "Mudpie", någon som vet lite mer om projektet än de kryptiska antydningarna man får från Cyan?
Kommer Mudpie bli bredbandens motsvarighet till CD-ROM spelens "killer-app" som nog MYST kan påstås vara?

Det verkar bli ett "online-killer-app"! D.v.s. du kopplar upp dig mot en server och spelar i realtid (ensam eller tillsammans med andra)...och springer omkring och utforskar olika delar av en "underjordens D´ni".
Tydligen skall man också kunna skapa sina egna delar av den här världen, samt att Cyan kommer att lägga till egna nya delar varteftersom.
Med andra ord kan man på en nivå jämföra det med andra onlinespel, typ Unreal, men grafiken lär väl (enligt god MYST-tradition) bli sensationell!

Här kommer den senaste bilden som "hittats" från "Mudpie"...

MYST IV verkar dock bli ett "vanligt" CD-ROM / DVD -spel..dock säkert fyllt med nya överraskningar!

Om jag får citera vår svenska guldhjälte Gunde..."Det är nästan så man får ståpäls"

1
Bevaka tråden