Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny Q3 Tunering..

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-04-18 09:59

En Q3 tunering har precis blivit avklarad och en ny är redan på gång. Jag ska försöka ta med mig det bästa och ´ven lära mig av de lite sämre.
Jag tycker sigge med flera hade gjort ett jätte bra jobb! den stora tabben låg nog i att försöka få tuneringen avklarad på tre dagar.

Jag tänkte ta på mig att göra en ganska så exakt likadan tunering spelmässigt. Samma bana, samma timelimit m.m.
men den stora skillnaden är att folk får ta eget ansvar för att matcher blir spelade.

Istället för en 3kvällars tunering med fasta matchtider så spelar vi under ca 2 veckor. Folk kan maila/icq och bestämma tider då de vill spela. Eller så kan de komma in på irc. (quakenet, #macquake).
Så, tänkte även se till att om det finns intresse så ska vi göra tuneringen på fler än 16 personer den här gången.
Tuneringen kommer ta längre tid att spela, men med färre W.O. som följd.

Ok, hör av er via mail till mig för att bli anmälda.

[email protected]
datum för när tuneringen spelas är ej bestämt ännu. Måste se om intresse finns först
hörs!

[ 18 April 2002, 23:26: Meddelandet ändrat av: ivar ]

Jag är en av dom som gärna skulle vara med på ett sådant upplägg. Jag var tvungen att lägga ner två av de tre matcherna för att annat kom upp

  • Medlem
  • Piteå
  • 2002-04-18 12:33

jag e så klart på!

Synd att vi inte fick mötas Stash...jag som fejkade nederlag på den där träningsmatchen vi hade. :rolleyes:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-04-18 15:55

okej
så då vet jag två som är med men inte anmält sig via mailen som jag bad om :rolleyes:

hähä
mm, allt för många blev tvugna att bjuda på en W.O. någonstans i tuneringen därför att de hade ett liv utanför spelvärlden
Att kräva att alla skulle ha tid 20-22 mån-ons samma vecka är lite väl mycket enligt mig, de flesta är äldre än 17 vad jag vet. och då har de flesta fullt upp åtminstonde 2 dar i veckan (de flesta har väl fullt upp de flesta vardagar?)
jaja.. vi ser till att de som gick snett i första tuneringen går bättre nu!! tex, säg till om ni vill att man ska få välja mellan 3 maps ist. och båda spelarna väljer varsin map, och om de vinner varsin så spelas avgörande på tredje mappen ...

kom gärna med idéer och förslag!

Jag är på, men varför mejla?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-04-18 16:20

iBib, därför det utbryter jämt massa mellansnack här
Det är inte livsviktigt antar jag... såg framför mig att det blev lättare så.

Om folk mailar över en anmälan så kan jag lätt samla alla som vill vara med och göra en e-post lista över dessa, så kommer informatoinen garanterat ut till alla sen när det är dags. Ungefär som sist antar jag, för då hade vi väl alla personers e-mails?

jaja, have it your way
Anmäl er ialla fall så man märker ungefär hur många det rör sig om... sist satte man gräns på 16 och det verkade vara fler som var intresserade, ska se om det inte kan gå att få in lite fler den här gången.

ha det!

Kanske skulle vara med den här gången da ?=)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-04-19 10:55

det tycker jag dee

Håller med stash! Det var riktigt kul med en mac q3 tunering.. jag hade tänkt prova ha tuneringen löpande under 2 veckor istället för att se om vi kan bli av med lite W.O.

hörs!

Skulle vara skoj med en 2on2 turnering med lottade lag eller va säger ni andra?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-04-21 14:20

Det håller jag med om!
eller eventuellt att man lottas in i olika grupper och så kör man alla mot alla ... säg tex 8st på pro-q3dm6 20minuter alla mot alla ...
skulle vara skoj

Det är ca 6st anmälda än så länge... kanske inte känns lika roligt och spela en tunering när man precis haft en.. men jag är sugen på mer
så fortsätt anmäla er

  • Medlem
  • Piteå
  • 2002-04-21 17:10

neee...inte lottade lag ju....de blir ju inte samma sak som att spela med någon som man trivs att spela med....Deelay :rolleyes:

får jag bredband innan är jag med...men jag får inte !!!

  • Medlem
  • Piteå
  • 2002-05-09 01:28

asså hallå lr? jag e spelsugen! hihih ta tag i detta nu digg! =D

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-05-11 10:58

hehe, jo
Det är ca 10 personer anmälda.
Jag hoppas vi kan bli fler.

Anmäl er gott folk
[email protected]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-05-22 19:18

Fler anmälningar gott folk!
Till sommaren nu kan vi väl se till att bränna av en tunering ?

Come on and let´s get in on

1
Bevaka tråden