Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

hackande spel = minneshantering?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-06-12 01:20

Spelar Red Faction, och hela tiden sker en lite fördröjning vi större händelser... (som när man t.ex spränger sönder mycket berg, eller när många vakter skjuter mot en samtidigt).. jag misstänker att hårddisken är inblandad i detta eftersom den harklar till samtidigt som hacken inträffar...
när jag gick in och kollade minne (kör mac os 9) så var cachen anpassad på 4000k nångting... när jag tryckte på standard inställningen uppskattades cachen till 8160k. Bör jag ha den på 4 eller 8 tusen??

sedan läste jag att en ram-skiva kan snabba upp program som använder h-disken mycket. kan detta hjälpa tro??
kan inte mycket om minnen och cachar och allt vad det heter...
nån som har nått förslag... ??

[ 12 Juni 2002, 01:21: Meddelandet ändrat av: Philip ]

vad har du för dator samt grafikkort?

Hej Philip!

Jag lirar också Red Faction och tycker att det är ett helt otroligt bra spel.
Jag har en Dual 800 G4 med en dryg gig i RAM, och det hackar faktiskt på min maskin vid tillfällen som du beskriver också.

RAM skiva är ett bra sätt att snabba upp saker, JA ! Men det kräver en hel del RAM för att det ska gå att använda sig av det.

Du måste kopiera HELA Red Faction mappen till RAMskivan för att du ska få nytta av det t ex.
Detta kräver ju en del utrymme som du förstår, men det går!
Jag körde PhotoShop på det viset förut (innan X).
Det enda jag kan tänka mig snabbar på riktigt, är ett fetare grafikkort.

Om någon har andra tips eller korrigeringar av min info om hur man snabbar upp RF så tas det tacksamt emot!

- Slice -

[ 12 Juni 2002, 11:05: Meddelandet ändrat av: - Slice - ]

Jag skulle tro att GeoMod-funktionen i Red faction tar en hel del kraft, detta slöar nog ner.

Testar om bilden kommer med nu !

- Slice -

du måste tilldela spelet ordentligt med minne om du spelar på 9.x

klicka på info på symbolen för spelet och höj minnesanvändningen.

Ultra out

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Philip:
när jag gick in och kollade minne (kör mac os 9) så var cachen anpassad på 4000k nångting... när jag tryckte på standard inställningen uppskattades cachen till 8160k. Bör jag ha den på 4 eller 8 tusen??

Minnst 8160k bör du köra då. Detta räknas ut dymaiskt beroende på hur mycke RAM du har. Har du råd att offra lite till så sätt till 16Meg. Jag tvivlar dock på att du kan märka någon större skillnad.

1
Bevaka tråden