Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

GeForce 2 MX 400

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2001-11-13 10:42

Kan man köpa ett GeForce 2 MX 400 kort i vilken PC datorbutik som helst och stoppa in i min G4 mac. Finns det drivrutiner m.m.

Det går att köpa ett PC Geforce 2MX 400 kort att stoppa in i sin G4. Men...

Förutsättningar:

1. Kortet måste följa Nvidias standard, om kortet gör det så bör det fungera.

2. Vissa kort med en sen version av ROMen har redan Mac stöd, någon hade rapporterat det för ett Creative kort.

3. Om kortet inte har en kompatibel ROM så måste du stoppa in kortet i en PC och flasha om kortet med en Mac-ROM. Instruktioner finns på xlr8yourmac.com
http://www.xlr8yourmac.com

Bryt ett ben

  • Medlem
  • International user
  • 2001-11-13 23:40

Bakom Ibibs stora leende ligger ett undertryckt hat mot alla som klagar på att deras G4a går för långsamt...

Ja och nej, det varierar. Många MX-400 fungerar, andra inte. Vissa med 64MB grafikminne gör OS X ostabil.

Men ett kort som fungerar bra är:

Asus V7100 Pro Pure GeForce2 MX-400 (32MB), med NVFLASH 3.18. Du hittar NVFLASH på:
http://homepage.mac.com/iankalas/FileSharing.html

Antingen det eller något Winfast-kort, de ska också fungera relativt bra.

Tänk på att kör du ett kort med nvidias drivisar så kommer inte specialgrejorna på kortet att fungera, tex om det har TV-ut.

Citat:

Skapades ursprungligen av: Fredrik Sigbjörn:
Tänk på att kör du ett kort med nvidias drivisar så kommer inte specialgrejorna på kortet att fungera, tex om det har TV-ut.

True, true

Kolla in denna länk för mer info om flashningen:
GF3 och GF2 MX flashning

[ 14-11-2001: Meddelandet ändrat av: iBib ]

Citat:

Skapades ursprungligen av: Jon Adolfsson:
Ja och nej, det varierar. Många MX-400 fungerar, andra inte. Vissa med 64MB grafikminne gör OS X ostabil.

Men ett kort som fungerar bra är:

Asus V7100 Pro Pure GeForce2 MX-400 (32MB), med NVFLASH 3.18. Du hittar NVFLASH på:
http://homepage.mac.com/iankalas/FileSharing.html

Antingen det eller något Winfast-kort, de ska också fungera relativt bra.

Ok, så om man monterar det där Asus-kortet så behöver man ända flasha romskivan i en pc? Finns det några mx-kort som INTE behöver flashas?

Jag skulle behöva ett gforce2 i min g4-400...

"Ultrakiller"

Jag försökte med ett Inno3D Geforce2 MX200 64 mb.

Efter 4 timmar kunde jag konstatera att det inte funkade.
flash programmet letade hela tiden efter något som hette EEPROM som antagligen ska ligga på kortet...

Ska köpa ett Asus V1700 imorgon som är lite dyrare men det verkar funka.

800 spänn för inno3D
1500 för Asus.

// Mike

tänkte köpa ett enkelt PCI (ATI 8Mb) kort för köra dubbla skärmar. De sade att dessa kort låg på 1300:- kan det stämma? Kan man ta ett PC PCI kort typ ATI och köra den i macen?

jag byter ett ASUS V8200T2 Pure GeForce3 Ti200 64Mb DDR mot ett Apple original Geforece 2 MX som sitter i alla quicksilver. Kortet är flashat så att det fungerar i alla Maccar.

Kortet har tyvärr ingen ADC-kontakt, men det gör kanske inget, bytes mot Apples original geForce 2 MX kort som sitter i alla towermodeller som säljs för tillfället.

Nån som vill byta ett halvtaskigt grafikkort mot ett riktigt värstingkort? Vi byter lika, och sen blir alla nöjda.. Jag står för förlusten. Anledningen till att jag vill göra en såhär dålig affär är att jag vill uppgradera min cube, och detta verkar vara enda sättet.

Tror min polare kanske skulle vilja byta, ska fråga han så återkommer jag till dig.

  • Medlem
  • Piteå
  • 2002-01-17 00:38

jag köpte ett asus v7100 magic Geforce 2 MX- 200 för 800:-

tänkte om de skulle funka så har jag då lite mera fps i q3a än med mitt rage 128 kort...

men de gick inge bra, fick de aldrig att funka i macen (fasen! och jag som tänkte hylla mej själv )

1
Bevaka tråden