Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

GeForce 3 - oj oj oj

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fick mitt GeForce 3 kort igår - blev väldigt förvånad över kvalitet och hastighet!

Jag har haft mitt GeForce 2 GTS 32MB i ett år nu och tyckte det var ruskigt snabbt. Installerade ett GeForce 3 med 64MB minne igår och det är stooor skillnad.

Grafiken flyter bättre och jag kan köra 1600x1200 istället för 1024x768 utan att det märks någon prestanda skillnad. Säkert utnyttjar jag inte all kraft som finns ännu.

Trodde inte att det skulle vara så stor skillnad - rekommenderas!

vad kör du för svepfrekvens i 1600x1280?

Samt vilken monitor har du? (=
Kan du frexten samtidigt passa på o klargöra om det går att spela ett spel i fler FPS än vad man har i svepfrekvens och hur det isåfall ser ut?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2001-10-31 15:45

martin vad sälger du ditt gforce2 för då?

  • Medlem
  • International user
  • 2001-10-31 16:28

Jag kommer att strypa någon snart om jag inte får datorn snart!!!!! GEFORCE 3 OCH 867 MHZ G4!!! VAD MER KAN MAN BEGÄRA!?!??! PLUS ATT JAG SAMLAT PÅ MIG ALLA SPEL SOM KOMMIT UT UNDER TIDEN DATOR VARIT PÅ VÄG, VILKET ÄR MÅNGA!! JAG VILL PROVA GIANTS!!! :D!!

[ 01-11-2001: Meddelandet ändrat av: Zaphod ]

Jag säljer mitt GeForce2 GTS 32mb för endast 3000:- ! Som hittat!

Passar det i en Cube? Isåfall kan jag tänka mig att köpa det för 2500:-

Man köper för FAN inte nåt GF2 baserat kort til över 2500 spänn! GTS, Pro och Ultra passar inte ens i macen! För 2500 spänn är man på god veg mot et GF3-kort, GF2-kretsar är gamla!

  • Medlem
  • 2001-11-01 12:16
Citat:

Skapades ursprungligen av: Zaphod:
[BJAG VILL PROVA GIGANTS!!! :D!![/B]

Vad är gigants???

  • Medlem
  • 2001-11-02 03:33

Giants: Citizen Kabuto menar han nog

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2001-11-02 08:41
Citat:

PLUS ATT JAG SAMLAT PÅ MIG ALLA SPEL SOM KOMMIT UT UNDER TIDEN DATOR VARIT PÅ VÄG, VILKET ÄR MÅNGA!!

det där låter nästan olagligt..

  • Medlem
  • International user
  • 2001-11-02 13:34

Hmm, det där var nog inte mitt starkaste inlägg antar jag

Zap: gillar ditt kontrollerande av caps-funktionen..

  • Medlem
  • International user
  • 2001-11-03 00:18

Hrrmm... Jaja, ibland tycker jag att man borde kunna förstora texten eller något, svårt att "höja rösten" utöver caps

Äh, jag backar dig Zaph, alla dar

Ingen fara, baxa vidare

----------------------------------------------

Det är inte så stor skillnad mellan GF2 och GF3 kretsarna, den stora fördelen är att GF3 kan hantera större upplösningar med bibehållen kvalitet, men levererar inte så mycket mer fps med hög kvalitet.

Vill du ha mer fps på din dator måste du sänka kvallan, inget att rekommendera.

  • Medlem
  • 2001-11-13 08:33

OKie, Nu har jag inget GeForce3 kort, men ett GeForce2 och en Q-Silver 867 maskin duger bra. Bootade upp 10.1.1 5M26 imorse, installerade Giants, och rockade loss. Hann inte köra så mycket men, jag kan lova att jag kommer att spela järnet när jag kommer hem
Tycker att hastigheten i OS X blir bättre och bättre och spelen rockar!
Någon annan som har testat gaints än? Två cd skivor!

1
Bevaka tråden