Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Counter-Strike

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2001-10-28 22:05

vi snackade förut här om att spela CS på macen, och kom fram till att det kunde funka med en G4 o Virtual PC. Då undrar jag: Nån som testat detta? jag har en G4 733 med massa ram, skulle CS fungera på den med en ny version av VPC? kan va bra att veta innan man börjar bemöda sig med o skaffa VPC... tack på förhand

det kommer inte fungera

inte snabbt iallafall

sätter tio spänn på det

  • Oregistrerad
  • 2001-10-29 16:32

Om man spelar CS på en mac utrustad med Linux borde det väl gå, för CS finns väl till Linux har jag hört???

Skulle inte heller sätta mycket på att CS genom VPC fungerar något vidare. Servern finns till Linux, inte klienten (det man spelar).

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2001-10-31 08:38

who needs it strikeforce till UT rockar

  • Medlem
  • International user
  • 2001-10-31 16:29

Går inte att spela det genom linux. Det man kan göra dock är att installera VPC 3 på en 867 G4a samt att trycka in ett Voodoo 3 3000. Då går det verkligen att spela vill jag säga! Detta provade jag på in gammla 450 MP G4a, och det blev spelbart!

Varför vill alla köra CS? Det finns ju Tactical Ops 2.0 till UT och det är både snyggare och roligare. Botar kan vara lite tråkiga obland men de är inte mycket bättre i CS...

Min 1300MHz Athlon med GeForce 3 64MB rockar rätt bra i både CounterStrike och Flashpoint.

Kostar som en iMac 700MHz...

  • Oregistrerad
  • 2001-11-03 00:04

jo, men sŒ fŒr du ju sitta pŒ en PC sen ocksŒ.

too high price to pay, man...

  • Medlem
  • International user
  • 2001-11-03 00:13

Martin, låt bli!
Ärligt talat, jag hade en 1.5 GHz PC med GeForce 3 i en vecka för någon månad sedan, jag var inte imponerad och lämnade tillbaka den. Allt det där med "Man kan spela alla spel" är överskattat. Visst, OperationFlashpoint fullt flytande är något i stil med en dröm men va fan, what then? CS? Bläh, prova UrbanTerror istället... Sant att Mac är så äckligt dyra att kanske bara idioter köper dom, men ändå! Att följa världens bästa företag på dess upp och nedgångar som den bästa dockhus såpan är inte fel.

Jag måste faktiskt lägga till en sak, Mac bärbara är MYCKET billigare än PC med samma prestanda (Nej, här kan man verkligen inte kolla på MHZ, här är det tillbehör och funktioner som gäller). Ofta är Macen dubbelt så billig. Fast, then again så kostar en PC stationär ungefär en tredjedel av motsvarande Mac (Räknat i MHz och övriga specifikationer)

Med allt DETTA hoplagt så säger ni "Vafan, han sa just att PC vinner..." Bullshit! Slutklämmen kommer i SLUTET GRABBAR!
Det är så här... Dom har inte OSX, det är så enkelt. DOM HAR INTE OSX! Dom har fått Windows 2000 att leka OSX men det ser ut som när Babben Larsson försökte imitera Britney Spear i den röda latex dräkten... Ett stort jävla skämt!
Så fort ni tänker på hur billigt PC är så kan ni tänka efter igen, dom har ju inte OSX. OCH VIPPS! Så är alla dom trista tankarna borta!

Hmm.... Detta inlägg ska inte ligga här! Skit i allt jag skrev. Vi hörs!

Zap ... Du verkar ungefär lika förvirrad som undertecknad just nu. Efter ett helrör shysst rötjut (Terre di Cariano 1996 (nr 22319) 93:-) tänker man viktiga tankar. Kvinnor är guds gåva till männen, Ferrari 550 Maranello är världens näst fetaste bil, Carl Johan Vallgren är kung, Apple är bättre an alla andra ihop och 99% fransk choklad rockar röven av det mesta.

Ingen som spelat Super Maze Wars? (ca 1993)

hmm. ok. Inläggen blir lite speciella när det är fredag- och lördagkvällar framför datorn

Jag har en PC mest för att spela på. Och det är den bra på.

Och så är det lite roligt att hetsa upp alla här på 99mac också!

Ps. 998 inlägg nu...

[ 03-11-2001: Meddelandet ändrat av: Martin Björnström ]

  • Medlem
  • International user
  • 2001-11-03 13:34

SHIT! Jag ligger exakt 699 inlägg efter!
Men jag gillar Scotch framför ALLA dess konkurenter...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2001-11-05 16:53

Är det ingen mer som spelar Rainbow 6 över gameranger. Det är grymt roligt.

Påbörja gärna en ny diskussion om Rainbow 6/Gameranger.

  • Medlem
  • International user
  • 2001-11-05 21:56

Varför får jag en känsla av att Jon också gillar R6?
Funkar inte Rouge Spear över GR?

1
Bevaka tråden