Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

RealMYST nu äntligen på väg....

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-04-12 16:53

Så har man äntligen skeppat iväg de första leveranserna av RealMYST för Mac... Nu har jag den i handen vilken dag somhelst och ingen vårsol kan hålla mig ute från denna sanslösa upplevelse!

Läs mer här!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-05-04 13:05

...och nu har man äntligen "varit där"!
Real MYST lever upp till förväntningarna och ger en liten försmak om vad som kommer i framtiden. Dock har man valt att förenkla detaljrikedomen i miljöerna något till förmån för den totala rörelsefriheten i spelet (360° panorering och steglös rörelse åt alla håll)...men det är på en acceptabel nivå!
Spelet ställer stora krav på din processor och grafikkort, vill jag lova!!!

Om du inte redan har spelat något spel ur MYST serien så rekommenderar jag dig att testa. Det är inget skjutande och jagande...men en förbaskat spännande och välgjord värld att knäcka ledtrådar i!

  • Medlem
  • 2002-05-04 13:14

Jag skriver under på att Mystserien är några av de klart bästa spel som finns. Tvåan (Riven) är min personliga favorit, trean är inte så dum den heller.

Jag ställer mig lite skeptisk till att kunna röra mig fritt i världen dock. I trean har de någon slags quicktime VR och jag tycker nog att det var bättre med statiska bilder.

Är RealMyst OS X-kompatibel?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-05-04 19:38

JAJAMENSAN!

King. Det borde verkligen dyka upp i min brevlåda vilken dag som helst.

Dök trevligt nog upp hos mig igår. Sweet...typ.
Spelet är inte spelbart på min G3 350 tycker jag. Man måste ställa ner all kvalitet för att kunna köra det utan en massa ryckningar. Vem vill köra världens vackraste spel i lägsta kvalitet? Inte då jag i alla fall. Jag tror jag sätter spelet på hyllan tills dess jag inhandlat ny monstermaskin. Det här är inte funktionellt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-05-07 18:27

Somsagt - spelet kräver otroligt mycket av processorn och grafikkortet! Jag har testat att spela det nu på dels samma maskin som du, Daniel - en G3 B/W 350...och där går det ryckigt, minst sagt. Dels på en QS G4 twin 1 GHz och där rockar det på otroligt bra!!!

Det ligger lite i talesättet att spelmarknaden sätter standarden i våra datorer....

:rolleyes:

Jodå, eftersom jag nu har spelet så kommer jag påskynda inköp av dator

Ja, jag köpte RealMyst, men måste säga att jag är grymt besviken. Det känns som om Myst parat sig med Quake och född denna bastard! Inte alls lika snyggt som originalet och dessutom ryckigt även i OSX med en 667 mhz TiPb G4.
Tyvärr.

1
Bevaka tråden