Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PS2

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Gamecuben är inte så bra tydligen (har läst tester), så den ska man inte köpa.

Xboxen är en hyfsad maskin, men har inte så mycket spel och den tillverkas av MICROSOFT, så den utgår också.

PS2 är en bra maskin och har förbannat mycket spel. KÖP!

Citat:

Skapades ursprungligen av: iBib:
Gamecuben är inte så bra tydligen (har läst tester), så den ska man inte köpa.

Xboxen är en hyfsad maskin, men har inte så mycket spel och den tillverkas av MICROSOFT, så den utgår också.

PS2 är en bra maskin och har förbannat mycket spel. KÖP!

Fast spelen är ju rent generellt inte så roliga.

För ungefär samma pris som en PS2 får man ju faktiskt en PC som man kan ha som spelmaskin, om man nu vill ha sådan. Till PCn finns ju dessutom Ultima Online och Fallout och Counter-Strike och allt möjligt.

Själv kör jag nästan bara gamla emulatorspel. Neo-Geo 4-ever!

Martin

Ojdå, mitt inlägg var tänkt som ett svar på frågan om vilken spelkonsoll man ska köpa... :rolleyes:

Citat:

Skapades ursprungligen av: iBib:
Ojdå, mitt inlägg var tänkt som ett svar på frågan om vilken spelkonsoll man ska köpa... :rolleyes:

Fast hela min poäng var ju just att att man kan använda PCn i fråga som spelkonsoll enbart. Finns större utbud handkontroller och sånt också.

Jovisst, men då har du en kraschande stort monster också

Enkelheten med spelkonsoler har ju sina fördelar också.
Har en PS2 och den enda invändingen är att den låter som ett jetplan och har ruggigt dyra spel.

XBox har jag inte prövat så jag ska inte utala mig.. Sen bryr jag mig inte vem det som kör en produkt, bara den är bra.

Glömde nämna att Maccens tangentbord och mus fungerar alldeles utmärkt ihop med PS2 om man nu kör spel som känns bekvämare med TGB..

Tycker personligen PS2 har mycket roligare spel än datorer, dvs om du gillar djupare spel med bra story som inte bara går ut på att få flest frags, fps osv

Dagens datorspel har sämst story, allt handlar bara om grafiken.

PS2 har däremot många bra spel med fin story och superb spelkänsla, kolla bara på FF spelen tex.

Finns många fler exempel, som jag inte orkar dra upp här så länge ingen ber mig.

  • Medlem
  • Borlänge
  • 2002-02-07 23:13
Citat:

PS2 har däremot många bra spel med fin story och superb spelkänsla, kolla bara på FF spelen tex.

Finns många fler exempel, som jag inte orkar dra upp här så länge ingen ber mig.[/B]

Hm. FF finns väl inte till PS2 PAL ännu? Dessutom är det bara ett (1) spel, inte flera som du antyder...

Jag skulle vilja be dig att dra upp många fler exempel!

  • Oregistrerad
  • 2002-02-07 23:24

Man får väl ingen spel-pc för 3000 pix heller???? Det räcker ju precis till ett hyfsat grafikkort som Geforce3 Ti200. För tretusen får man väl nån gammal begagnad PIII 500MHz med TNT2 och det går ju knappt att spela nya spel på. Rätta mig gärna om jag har fel...

Du har inte fel Jen$

Drar upp några personliga favoriter..

Silent Hill 2, Metal Gear Solid 2, Final Fantasy 10, Ico, Zone of the Enders, Onimusha.

Sen när det gäller lite slakta och slåss är Devil May Cry, GTA3 & Tekken Tag Tournament bra.

Detta är en bråkdel av allt grymt som finns för PS2, vill du veta mer är det bara kolla upp det själv.

  • Oregistrerad
  • 2002-02-09 20:39

Om det inte varit för sega lade ner dreamcast så skulle jag rekommendera den, skit bra maskin har en själv, gillar alltid kännslan i spelen på den.´

Jo, det var riktigt synd a Dreamcast las ner. Dock så gjorde Sega en affär med Sony i och med nerläggningen, Sony köpte rättigheter för spel som skulle släppas för DC men släpps nu istället för PS2.

  • Medlem
  • 2002-02-09 23:34

tycker att game cube försvinner för lätt när det gäller diskussioner om vilken spelkonsoll som är bäst osv.
en av fördelerna med game cube är att det just är en spelkonsoll - vilket jag inte tycker att varken PS2 eller X-BOX är. till PS2 kan man ju tex koppla in tangentbord och använda den som dvdspelare, samma sak gäller ju X-BOX. game cuben är en spelmaskin och inget annat, det ser jag som en styrka snarare än en svaghet.
titlar till game cube är det heller ingen brist på även om de inte är lika många som till t.ex. PS2, där emot så lär kvalitéten på de spel som kommer vara betydligt bättre, så har det ju alltid varit med nintendo.
vilken gammal nintendospelare dreglar inte när man nämner metroid, mario och zelda? sen är ju soul calibur två något för alla fighting killar
priset kommer dessutom ligga mellan 2 300 - 2 500 SEK vid lanseringen den 3:e maj.
glöm inte nintendo game cube alltså...

/majk

En stor fördel för Gamecuben är dess låga pris. Det kan nog locka många familjer att skaffa en sådan.

Game Cuben kommer gå loss på 2700-2800 enligt vad jag har hört. Och till dess så skilljer det inte många hundra lappar från PS2 ..

1
Bevaka tråden