Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Harpoon 3

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-05 23:54

Laddade hem demon igår. Blev dock något avskräckt av kraven. Inte på datorn, men på mig.

Är det någon som spelar Harpoon 3?

Är det kämpigt att komma igång?

Det finns mycket som tyder på att det är ett spel som torde passa mig, men jag är rädd för tidsåtgången.

Ylan

Jag har lirat en del Harpoon, men eftersom jag inte är befäl i flottan (eller ens gjort lumpen) så har jag klara problem med det här spelet. Spelet är äckligt realistiskt (läs svårt).

Tycker helt klart att du skall lägga ner lite tid i spelet. Tycker att det släpper om man först kör alla träning scenarion, sedan väljer något av de enklare "riktiga" scenariorna och spelar det några gånger.

Du kommer då märka vilka taktiker motståndaren väljer, samt hur han placerar ut sina styrkor i grupper. Härma sedan honom tills du känner attt du börjar komma på egna strategier.

En fingervisning inom sjötaktik är att det är den som först upptäcker sin fiende som oftast vinner. Men en aktiv radar eller sonar upptäcks på mångdubbelt avstånd än vad den själv kan upptäcka mål, så laborera mycket med vilka enheter som sänder aktivt och vilka som bara fungerar som vapen platformar för dessa. Helikoptrar är såklart en väldigt bra spanare, låt den ligga en bit bakom din egen linje och sända aktivt, på så sätt kan du ge den Lv skydd med dina fartyg, men inte röja dem samma.

Måste bara säga att det var första versionen av harpoon till min gammla skruttiga pc som fick mig vilja söka jobbet jag har idag, som är: Befäl i flottan.

/Anders

Hehe, då måste jag ju som f.d värnpliktig ubåtsjaktare avprova sonaren! Skall bara leta upp det!

Kollade in screenshotsen under tiden som filen laddas ner, nästan så man får lite flashbacks till värnplikten och SLC. undra om det är stabilare än PC Maril dock, det vart mycke skruvande i den burken...

Våran PQ var inte heller överförtjust i den makapären....
sonar 191. My baby!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-08 14:05

Jag får helt enkelt ta och kolla upp det när jag spelat färdigt Harry Potter.

Ylan

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2003-10-08 23:33

Det här spelet skulle man haft på bryggan så man kunnat sysselsätta sig under hundvakten, betydligt roligare(och stabilare) än PC Maril

//Ubj 005 Strandman, HMS Orion 2002

1
Bevaka tråden