Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

UT problem..

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-01-24 19:38

Jag spelar UT gamska mycke..men jag har ett problem..allt funkar prefecit fram tills jag har spelat ca 10-15min... då avslutas det och det står
"Bad file index" sen massa nummer, typ 387432652 typ...ganska störand mitt i ett bra game...
kan det lösas??
enda saken jag har installerad till UT är senaste pachen...inget annat...
jag har provat att installera om det 2ggr...samma problem...jag har gett den 105000mini minne och 200000 max minne...jag har bara 256 satt jag kan inte ge den mer i max...vad kan problemet vara!?
jag har os 9.1..

  • Medlem
  • Örebro
  • 2002-01-25 08:55

Mitt "UT" fryser och man måste tvångsomstarta datorn när jag kör
assault banan på di dära tåget som far i kring.
Och endast på den banan.
Annars flyter det på bra, ja... så bra det kan på en iMac 266.
Jaa, jag har också senaste patchen 436.
Jag har 9.2.2, och det karshade även med 9.0.4 och 9.1.X.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-01-25 09:45

hmm, jag sitter på g4 450mhz....hmm...
får man fråga om du har brännd verra....för jag har hört att det blir såm för nåra andra...och dom har brännda...OM du skulle ha det, så kan det vara problemet... :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-01-25 09:48

jag glömde säga att mitt problem bara uppstår när jag lirar på näte[/LIST]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-01-25 09:54

Tror inte jag har en lösning på trubblet, men att ge så mycket minne till ett spel vet jag inte om det är att rekommendera, systemet och opengl måste ha minne att leka med också.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2002-01-25 10:26

Jag har original CD!

Svårt att avgöra vad felet ligger, men om du använder OpenGL så ska du se till att ha cirka 30-50 MB ledigt i RAM efter att programmet kör så att OpenGL har uttrymme att arbeta i.

UT är ganska känsligt för störningar och det kan lätt orsakas av att något blev lite fel vid en installation, installera gärna om alltihop igen.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-01-25 11:59

så jag kanske skulle dra ned till 180megg i max?
(jag har installerat om 2ggr)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-01-25 16:45
Citat:

Skapades ursprungligen av: Buckner:
så jag kanske skulle dra ned till 180megg i max?
(jag har installerat om 2ggr)

Dra gärna ner ännu mer. Vet inte hur UT fungerar men jag tror inte det ger någon fördel att ge den så mycket minne.
Säg 40mb till systemet och 40mb till opengl, då har du 176 kvar...

Q3 behöver inte överdrivas på minnesfronten, det fungerar inte bättre bara för att man ger den över 200 mb minne. Jag gav mitt q3 110mb av 640mb installerat.

Någon UT bastisch lär väl ha koll på det här, men jag skulle säga dra ner på tilldelningen med gott samvete.

Inte för mycket bara, UT är mycket processorkrävande och behöver mycket RAM för att fungera optimalt.

Det är ofta datorn istället för grafikkortet som är flaskhalsen för UT.

Du kan ligga kring 150 MB

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-01-25 17:00

hmmm, den e nere i 160..men jag har samma problem..jag har kollat på http://www.ina-support.com/faq/ut_mac.asp (mac supporten)..där finns inget som liknar mitt problem..
hmmm, jag provade även med att göra en "spel profil" i tilläggskontrollen...ingen skillnad...

Jag har själv allokerat UT 220 MB av mina 512, iof för att jag spelar krävande moddar (TO och Inf).

Formatera och installera om

tutti

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2002-01-25 17:04

jag formatera om för inte längesedan..kan ifs va dax igen...hmmmm
bara jobbigt.....

Har också alltid haft problem med Tåg-Mapen .. Fryser alltid.. Spelar ingen roll vilken dator eller version jag har prövat den på.. Irriterande..

Och nu får jag inte ens UT att fungera under 9.2.2 ...
Damn..

Det hjälper väl inte er, men jag måste säga att UT funkar utmärkt på min dator.

iMac DV 400, 512/40, ATI Rage 128, Mac OS 9.2.2 Int Eng,

Känner igen det där med tåg-banan, den är det ngt fel på. Krachade på min rev B iMac med RagePRO, men funkar nu när jag har voddooII i den. Funkar även på min iMac DV utan problem...!

1
Bevaka tråden