Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Diablo II & Diablo II: Lord of Destruction for Macintosh OSX

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2002-03-28 13:47

Någon som hunnit ta sig en titt på hur det funkar ännu?

Ladda ner uppdateringen till
Diablo II från USA eller Australia/Asia/Pacific
Diablo II: Lord of Destruction från USA eller Australia/Asia/Pacific

Enjoy

tack fö tipset, uppdateringen alla längtat efter

Nån som känner för att berätta hur denna funkar nu när den funnits nån vecka. (Upptäckte själv att den fanns idag och har inte testat ännu)

Det funkar mycket bra... jag tycker dock att det känns som det går något slöare än om man kör under OS9 (På en Ti 667)

fungerar mycket MYCKET bättre med nya ATI-drivisar!! jag menar MYCKET^2

kan igen spela i 800x600 och hardware acceleration!!!

En fråga innan jag besvarar hur D2 LoD för OSX funkade för mig...
Nu har jag endast OSX installerat. Det menas att jag inte kan installera mina Diablo cd. Jag har försökt att dela upp hårddisken på 2 och installerat OS9.1, installerat den där med OSX på andra delen av hårddisken. Jag skickade över D2 mappen över till under OSX och gjorde en kopia av den. Sedan raderade jag hårddisken och installerade endast OSX, samtidigt som jag hade backat upp D2 mappen och lade tillbaka den under OSX efter installeringen. Tillsist laddade jag ned OSX patchen för spelet men när jag laddade D2 funkade det inte. Mitt problem: finns det ingen som helst möjlighet att spela D2 utan OS9x?!? Jag vill inte ha OS9x installerat.
Det verkar som jag fullständigt går bet på att spela Diablo på OSX.
Kan någon hjälpa mig? Eller är det bara att bita i det sura äpplet (förutom att installera OS9x igen)?

Gambit

Oj då..glömde kommentera hur det gick med att spela med patchen på OSX...lite slöare tyckte jag Dock gjorde jag det medans jag fortfarande hade OS9x kvar.

Gambit

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: odlund:
Det funkar mycket bra... jag tycker dock att det känns som det går något slöare än om man kör under OS9 (På en Ti 667)

Jo efter en dels testandes så måste jag tyvärr hålla med att OS9 versionen rockar väsentligt mer än OS X versionen, grafik prestandan är erbarmlig i OpenGL i förhållande till classic och RAVE, bara en sån sak att skiten t.o.m. laggar i chatten på grund av eldarna uppe i hörnen är inte ett bra tecken :/ Dessutom har jag problem med att starta eller hoppa in i spel med min sorceress, amazonerna verkar funka bra men inte sorcen har fått en och annan crash report i loggen kanske skulle ta mig mod till att analysera eller skicka det till blizzard ?

/LilliZ

1
Bevaka tråden