Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Halo kommer inte till Mac/PC?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2001-09-20 10:44

Var inne på halos hemsida hos microsoft

Längst ner i texten som kommer på första sidan står det

"Coming soon, only on the Xbox video game system."

Har dom ändrat sig så som alla var rädda dom skulle när MS köpte dom?

Coolt att dom flitigt lagt in Marathon symbolen mitt i Halo´s logga. Men det kanske alla sett redan Det blev lite flashback...

Argh, du har nog rätt. På bungies halo-sidor står det bara "Coming soon from Bungie Studios."

Att det kommer till Windows tror jag nog är tmäligen sannolikt. Det är ju trots allt Microsoft men till Mac... Fan de skulle aldrig "låtit" sig bli uppköpta. Om de inte blivit det hade Halo redan släppts till både Mac och PC.

Jag förstår inte riktigt konsoller heller. Att spela Quake-liknande spel med en handkontroll går ju inte. Det ska vara mus och tangenbord annars får det vara.

Hmm låter inte så bra kanske.
Men jag tror att MS trimmar marknadsföringen för X-Box releasen.
För att öka dess försäljning gäller det att dölja att vissa hög profil spel ska komma till andra plattformar så att folk väntar.
Det är vad jag tror. Hoppas.

De har ju utvecklat mycket av spelet till Mac redan så det vore konstigt att lägga ner det nu.

Men det är ju MS så man vet aldrig...

Läs de vockoinlägg som Bungiefolket lägger in på Macgamer.com!

Där lägger dom in info lite då och då om hur arbetet flyter på för Mac/PC.

Det kommer komma, det är som Mattias säger, MS försöker trigga fler att köpa Xbox-konsollen genom att ge lite kryptiska meddelanden.

"Coming soon to Xbox only" menas väl att de kommer snart till bara Xbox, och kommer senare till de andra plattformarna.

Tror jag.

Ja, Microsoft planerar fortfarande PC och Mac-versioner av Halo. Officiellt åtminstone, vi får säkert veta mer efter att Halo Xbox är släppt.

Ja det stämmer. Det senaste jag hört, och som jag finner vara mest korrekt ;), är att Microsoft gått ut och förnekat att Halo enbart kommer till Xbox. Formuleringen på sidan är enbart till för att markera gentemot andra konsoller än Xbox. Mac/PC verran har inget att göra med det. Tur är väl det

Halo ser ut att bli det spel vi alla trodde. Jag fick testa det en snabbis här i New York på en spelträff, i mitten av Augusti. Fart och fläkt och mycket action. Bra och genomarbetad story också.

Halo fick mig att förhandsboka en Xbox, trots det höga priset som råder.

[ 20-09-2001: Meddelandet ändrat av: Jon Adolfsson ]

Jag förstår inte riktigt konsoller heller. Att spela Quake-liknande spel med en handkontroll går ju inte. Det ska vara mus och tangenbord annars får det vara.

Det skall inte vara några problem att koppla in USB tangentbord och mus till Xbox, vad jag läst.

Nu halkar vi av topicen lite...men, det är bara att koppla på. Xboxen har 4st USB portar och grunden är Windows 2000. Den är som en liten dator, med hårddisk och allt...

[ 21-09-2001: Meddelandet ändrat av: Jon Adolfsson ]

Nu tycker jag väl att ni låter lite väl optimistiska mot ex-boxen.. som man brukar säga, jag söker med ljus och lykta efter skäl att inte vilja ha den...:/ hitentills: pengar, microsoft, och mera pengar är de grundläggande skälen.

Mer om Halo dårå.. stod inte mr Jobs upp på någon mässa för inte allt för länge sedan och skröt om att HALO verkligen SKULLE komma till Mac, trots uppköpet av Bungie? Tror inte det är ändrat faktiskt.. det skulle varken Jobs eller jag acceptera.. så det så! (alt. å det med basta)!

Så, med andra ord, jag e 90% säker att Halo kommer till Mac, gärna Mac/PC hybrid, om vi känner Bungie rätt.

Nej nej nej... ni har helt fel allihopa... Xbox har modifierade USB portar för att folk inte ska hacka den å så... Den har inte Windows utan ett spejsat consoll GUI... Faktum är att micro$oft verkar göra allt för att folk inte ska kalla den för dator. Den har visserligen hårddisk men den verkar mest va till för att spara spel på...Iallafall till en början. Men en bra sak är att den har en vanlig bildskärmsport så man kan koppla in sin datorskärm och köra i högre upplösningar.

,Xtra som ska köpa(lr sno) en Xbox för Halo och kollar halo.bungie.org 3 ggr om dan.

"The Xbox OS will be a Windows 2000 core under 500k in size:" /MSXbox.com

Ang portarna så kan det nog stämma, specialportar för kontrollerna. Men, med största sannolikhet kommer det både tangentbord och mus, om det inte redan gjort det?

1
Bevaka tråden