Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hattrick

Tråden skapades och har fått 27 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon annan som har ett lag i Hattrick, skulle vara kul att spela en träningsmatch i så fall.

En länk för de lata:
http://www.hattrick.org/Common/default.asp

Mitt lag: MBD Mürtzen Laibahn Mosquitos, ID:38866

  • Oregistrerad
  • 2002-03-20 21:47

Mitt lag
Bissett Rovers (14153)

Fler som har lag?

Detgår riktigt bra för dig också, gratulerar

  • Oregistrerad
  • 2002-03-21 18:16

Det går inte så illa för dig heller. Du ser ut att vara klar för 5:an nästa säsong.

Själv hoppas jag att jag ska fixa uppflyttningen till 3:an utan kval men just nu ser det tungt ut, nyckelspelarna helt ur form

  • Medlem
  • 2002-03-24 12:08

Klart man är med i Hattrick....

Jag ställer upp för träningsmatch
när som, ...det är bara att utmana mig.

( garda / Kvarnholmen Kickers / 16183)

[ 24 Mars 2002: Meddelandet ändrat av: garda ]

Jag har blivit supporter till era lag så att jag kan hålla koll på hur det går för er.

  • Oregistrerad
  • 2002-03-28 08:01

Århundradets match avklarad;-)

Se nu till att gå upp i 5:an iBib..

Matchutdrag:

MBD Mürtzen Laibahn Mosquitos - Bissett Rovers  0 - 6   

Datum: 2002-03-27 kl. 19.00
Arena: Pighill Stadium
Publik: 681

681 åskådare hade kommit till Pighill Stadium denna molniga matchdag.  Mosquitos hade valt att spela med en 5-3-2-taktik. Bissett spelade med en 3-5-2-taktik.

Ulf Gullmar regerade på sin kant och hade många läckra inlägg - Johan Falkenner lyckades i den 8:e minuten göra 0 - 1 på ett av dem. Det var nära att gästernas Tony Olsson drygade ut ledningen i den 9:e minuten, men det avslutande skottet tog i stolpen. Domaren varnade Bissetts Erik H. Sunesson efter en ful nedsparkning. Gästernas Johan Falkenner drog i den 21:e minuten nytta av ett misstag på hemmalagets högerkant och utökade Bissetts ledning till 0 - 2. I den 33:e matchminuten drygade gästerna ut sin ledning till 0 - 3 när Johan Falkenner säkert avslutade ett vackert vänsteranfall. Därmed noterade Johan Falkenner sig för ett Hattrick. Domaren varnade Bissetts Christer Bengtsson efter en ful nedsparkning. Det rådde en viss förvirring hos Mosquitos som föreföll ovana vid det taktiska upplägget. Lagen gick till pausvila vid ställningen 0 - 3. Bissett hade mest boll under halvleken, 83 procent.

I pausen gick Mosquitos-tränaren igenom lagets ovana taktik på nytt. Mosquitos hade tydliga problem att hitta sina positioner. Det rådde en viss förvirring hos Mosquitos som föreföll ovana vid det taktiska upplägget. Gästernas Rolf-Erik Forsell drog i den 75:e minuten nytta av ett misstag på hemmalagets högerkant och utökade Bissetts ledning till 0 - 4. Mosquitos hade tydliga problem att hitta sina positioner. Josef Linblad drygade ut gästernas ledning genom att på volley slå in 0 - 5 efter ett högerinlägg. Utmärkt spel på vänsterkanten resulterade i den 86:e matchminuten i att Bissett drygade ut sin ledning till 0 - 6. Johan Falkenner noterades som målskytt. Nu ändrade matchen karaktär en smula - Bissett drog sig tillbaka. Mest av spelet hade Bissett med ett bollinnehav på 81 procent.

Den dominerande hos Mosquitos var tveklöst Klas Paulsson. Håkan Andersson däremot gjorde inte mycket rätt. Bissetts viktigaste spelare var Erik H. Sunesson. Jerker Liedlius hade däremot ingen lyckad dag. Matchen slutar 0 - 6. 

  • Oregistrerad
  • 2003-05-01 15:09

härligt, mac-hattrickare!

nån som råkar ha en kopia av programmet Mactrick liggandes?

killen som utvecklade det verkar ju ha stängt butiken..
testat både HAM och AM på peecee, och det ger verkligen spelet en extra dimension..

mitt lag: Gårda (97441)
är inne på min första säsong från start, och det ser nog ut som att jag ska kunna gå upp till 7an, med lite flyt.

Jag har slutat spela hattrick, mest på grund av tidsbrist. Jag visste inte att det fanns ett hattrick-program för Mac. Jag utvecklade en Filemakerdatabas för att kunna göra vettiga beräkningar. Den blev aldrig helt klar, och mycket var tvunget att skötas manuellt - iof inte så dumt, kändes mer som en hobby då. Jag hade stor hjälp av den när jag spelade.

Kan lägga upp den om någon vill kolla.

  • Oregistrerad
  • 2003-05-04 12:22

ok, trist. men du kanske borde anmäla till ht ledningen att du inte längre spelar, så dom kan ge ditt lag till någon annan? vet genom brorsan som står i kö att det finns över 9000 på väntelistan..

  • Medlem
  • International user
  • 2003-08-20 15:13

Jag fick mitt lag idag på Hattrick! Nanite för dom som är intresserade.

Jag har tänkt sätta ihop en specialbrowser med WebCore, vad finns det för funktioner som man skulle tänkas vilja ha?

  • Oregistrerad
  • 2003-08-20 17:01

Klart man kör ht, går ju iofs uselt, men jag hoppas på att det skall vända snart.

Manager för Werconis (46284)

Mvh Lari

  • Oregistrerad
  • 2003-08-21 13:04

Jag har ett lag i Canal+ Football Manager. Var skeptisk till att spela ett sådant spel till en början men det är ett grymt fräckt spel.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-21 14:04

Inget slår Championship Manager (även om det är lite som att jämföra äpplen med päron).

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2005-01-13 02:35

Det finns ju en hel uppsjö av hattrick-apps till macen numer, själv kör jag med en kombination av två:

Macattrick som jag själv översätter till svenska (senaste versionen hann jag inte översätt så ni får nöja er med engelska)
http://sourceforge.net/projects/macattrick/

Sen kör jag javaprogrammet hattrick organizer med några roliga plugins...
http://www.hattrickorganizer.de

Har även ett lag som går lite halvknackigt, 90210 United (99804)

(hehe, kollade aldrig datum på disskussionen, kanske inte riktigt aktuellt längre...)

  • Oregistrerad
  • 2003-09-02 23:25

mactrick finns uppe igen nu! mactrick

kul att fler upptäcker hattrick! helt sjukt bra spel, och det blir bra mycket djupare nu iochmed uppdateringen..

vi kanske skulle starta ett (99)Mactrick förbund?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-09-03 12:34

a

  • Medlem
  • International user
  • 2003-09-03 16:28

Jag var ganska besviken på Mactrick, så jag håller på med mitt eget program. Om någon har lust att testa eller bara komma med konstiga förslag, skicka ett meddelande till keeruq på hattrick.

Någon som skapat ett förbund än?

  • Oregistrerad
  • 2003-09-03 22:45

max, får du nåt lag eller?
Butterbock FC..:p

  • Medlem
  • International user
  • 2003-09-06 18:23

Det finns ett förbund som heter "HT Apple Mac Users" tydligen, har gått med där nu, men det kan vara så att det bara är jag som missat det..

Hejsan

Ny som mac ägare men har spelat Hattrick ett bra tag.
lag: dodgebullets

Befarar att jag kommer att åka upp till trean snart

  • Medlem
  • International user
  • 2004-02-18 13:32

Hur gick det för alla den gångna säsongen? Jag vann min VII och går därmed upp till Div VI nu.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-18 22:50

ligger fast förankrad i sexan efter en stabil säsong (fjärdeplats).
sätter snart igång min satsning mot femman iochmed försäljning av mina unika yttrar som jag tränat ett tag nu, det ska bli spännande.

  • Medlem
  • 2004-02-19 01:19

Åkte tillbaka till V:an, har åkt upp och ner mellan IV - V:an nu i flera säsonger. Det är dags att skaffa lite bättre spelare så jag kan hålla mig kvar...

  • Oregistrerad
  • 2004-02-19 01:28

Klart man kör Hattrick

Lagets namn: Global Fussball OK
Lagid: 104430
Placering: 3a efter säsongs slut i VI.102 där jag varit efter att jag kom etta i den division VII jag hamnade i första säsongen...

Nu måste jag ha tag på en bättre målvakt och en riktigt stabil mittback men det tar tid att skrapa ihop stålarna till det ... Någon som är sugen på en träningsmatch så är det bara utmana på... gärna med cupregler

//Trinodia

  • Oregistrerad
  • 2005-01-13 10:07

Hattrick är alltid aktuellt

Själv är jag påväg upp i femman efter x antal säsonger i sexan. Ska bli intressant och se hur ens lag står sig mot de i femman

//Trinodia

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2005-01-13 15:46

aaah, femman... Jag har ju påbörjat min satsning mot femman men är inte ens i närheten av på väg ännu. Funderar på att skapa ett nytt förbund för macanvändare, i Sverige. Skulle det kunna vara något?

1
Bevaka tråden