Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Wolfenstein släppt! För PC...

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2001-09-16 13:32

...är nu släppt i testversion på PC men ej till mac. Ser våldsamt trevligt ut! Vill ha nu.
Wolfenstein

[ 16-09-2001: Meddelandet ändrat av: Acke ]

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2001-09-16 14:51

hmm...jag fattade som att dem skulle släppa Mac/PC versionen samtidigt, och senare Linux version.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2001-09-16 14:58

jepp, jag också men jag hittar bara demot för PC...

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2001-09-16 15:00

samma här, hittade bara PC-versionen..

och jag hittar ingen information nånstans om/när Mac-versionen ska komma.

[ 16-09-2001: Meddelandet ändrat av: granis ]

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2001-09-18 23:36

Kan vi säga buggit spel/test? Host, host...

Håller mig till Counterstrike tillsvidare.

Nu finns ju Mac versionen ute också men man behöver PC filerna... och alla dessa ställen där man kan ladda ner det är ju superupptagna. Nån som har dom så jag kan få dom?

Citat:

Skapades ursprungligen av: Mattias Hedman:
Nån som har dom så jag kan få dom?

Du hittar filerna på Versiontracker. Kolla här http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=11970&db=macosx Där finns även instruktioner för hur du får igång demot.

  • Medlem
  • International user
  • 2001-09-19 13:44

Någon som testat b3 av MacOS X versionen?

b4 är ute, ladda hem den via nedan länk.
http://www.macgamefiles.com/detail.taf?item=16905

Uppenbarligen är prestandan extremt bra, detta enligt Graeme Devine på id Software:

The OS X build is looking good. On my G4 dual 800 with a GeForce 3 card I get 90fps in game, while on my P3 dual 800 with a GeForce 3 I get 30fps on the same settings.

:eek: :eek: :eek:

Han körde builden under 10.1 bör tilläggas, build 5G48. 10.1 blir trevligt...

  • Medlem
  • International user
  • 2001-09-20 10:05

Testade b3 igår..

Prestandan på en Ti 500 10.0.4 384 ram var ok, inte mer. Knappt spelbart.

Jag ska testa pilla lite med inställningarna och se om jag får till det lite..

Ska bli skönt när man slipper starta upp Wolf för varje spel.. Men jag måste säga att det är fantastiskt skönt att inte behöva starta om MacOS X en enda gång igår, trots att Wolf dog över 20 ggr under kvällen

  • Medlem
  • International user
  • 2001-09-21 09:43

Graeme Devine har inte uppdaterat sin plan och sagt något om b5 av wolf, men den finns att ladda ner på idsoftwares ftp

Vad tycker ni rent generellt? Jag tror det här kommer en ny favorit för min del..

Nu finns b7 att ladda hem

Jag gillar original-Wolfenstein 3D p.g.a "atmosfären" och att spelet helt enkelt känns "mysigt" att spela. Därför är min fråga: hur är den nya versionen av Wolfenstein jämfört med originalet ifråga om stämning, miljö och stil? Att grafikens tekniska kvalitet är mycket bättre vet jag, men frågan är hur det "känns" i jämförelse med original-versionen.

Kan ni rekommendera mig att skaffa den nya versionen?

Har kollat lite dumpar nu. Spelet är imponerande så jag skaffar det så fort det finns tillgängligt! Det verkar ha stämningen från originalet, kanon.

  • Medlem
  • International user
  • 2001-09-24 01:02

Tips för er med Titan Powerbooks, om ni har skärmen inställd på tusentals färger innan ni startar spelet så får man >30 fps medan miljontals ger <9 fps..

Ganska stor skilland, och mycket skönare spel med 30 fps

Har precis tokspelat Wolfenstein!
Riktigt riktigt skoj!

Väntar bara på att folk ska lära sig de olika klasserna och utnyttja dom väl.

Jag kör under X och sitter med en framerate på cirka 25-30.

Nej nu måste jag spela mer.

Hur gör man för att koppla upp sig mot en specifik server? Alltså ett ip nummer? Jag hittar inget ställe att skriva in det på..

/Stefan

Behöver du skriva in ett specifikt IP nummer?
Hittar du inte den server du söker via Multiplayer menyn?

Jag vet inte om valet att hitta en specifik server finns i Wolfenstein ännu. Har inte kollat eftersom jag kör mot de servrar som dyker upp under internet.

Medic med extra Ammo - rules!

Det finns i alla fall på PC versionen. Jag fick bara IP av en kompis, han sa aldrig vad servern hade för namn. Sedan svarade han inte i telefonen mer..

En kompis med PC versionen kunde koppla upp sig mot hans server..

/Stefan

1
Bevaka tråden