Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kolla in alla nya Macspel...!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-01-11 13:16

För er som har tvivlat på Macens utbud av spel så ta en titt
på årets releaselista; en ganska serriös samling spel - de flesta
optimerade för OS X dessutom!

Nya Macspel

[ 11-01-2002: Meddelandet ändrat av: Clavius ]

Visst, kul med lite nya släpp.. Men det som slår mig är att hälften av spelen är väldigt gamla spel, men bättre sent än aldrig..

Det andra är att listan inte är så överdrivet imponerande i sig.

Det positiva är att jag såg att en del spelföretag som aldrig har haft en tanke på att göra spel till mac förrut börjar släppa spel till Mac.

Det behövs mer mac kompetens inom spelföretagen. Som det är nu får man vänta på Portnings husen (MacPlay o.s.v) på att dom ska göra något.. Tar för lång tid...

WarCraft III, Duke Nukem Forever, Doom III... Dessa tre är mycket viktiga! Half-Life 2 kommer förhoppningsvis också. Till det CounterStrike 2..

/ [V]

Ahh.. DukeNukem4ever... Har väntat i 5 år...

Vakna grabbar!!

Märks att du aldrig handlat via vår webshop, Roger.. Vi skickar mot faktura, och paketet levereras ända fram till dig, om det inte är gigantiskt.. då får du hämta det i kön till Posten. Fråga till er som köper spel förresten, vi försöker informera så mycket som möjligt om vilka spel som finns och var man kan få tag i dessa på vår websida samt i vårt senaste utskick; macspels katalogen 2002, som kom i december (ny på G)..

Hur vill ni ha information? och hur kan vi underlätta för er att hitta prylarna ni behöver? Ni kanske förstår att reklam i TV för Mac-lir kanske inte är aktuellt, men det finns faktiskt en hel massa spel, och en hel drös till är på G. tex Black & White ska dyka upp nästa vecka hos oss på nordic, sedan är det ju upp vill Återförsäljarna om de vill ta in spelen.

Därför, uppmaning till alla gamers: SNACKA med era lokala återförsäljare om att ta in liren.. annars kommer ni ALLTID att få beställa från USA med dyra fraktkostnader, eller direktimport till dubbla priset.

Jag har tänkt förhandsboka Halo snart, kan man inte göra det hos er på Nordic än?

Någon som har hört någon viskning om ifall och när GhostRecon släpps för Mac?

Jag har frågat Red Storm på deras GR forum om de kommer att släppa Gr för Mac, men det verkar inte så. (Jag har däremot inte fått något riktigt svar).

Vi får verkligen hoppas att något av protningshusen kommer att porta spelet åt oss.

1
Bevaka tråden