Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

beg. grafikkort

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag sitter med en G4 450 agp med orginal-grafikkortet. Jag skulle vilja ha ett nytt grafikkort som är märkbart bättre än det jag har, men inte kostar så mycket... det borde väl gå...
Mitt kort måste väl vara många generationer gammalt vid det här laget. Jag tänker mig ett kort som är en eller kanske två generationer nyare än mitt.

Vilket kort ska jag ha, och vad kostar det ungefär?

//Jakob

Vad du ska ha beror lite på hur mycket pengar du har och hur länge du vill att kortet skall vara "bra".

Ett ATI Radeon 8500 AGP skulle inte vara så dumt, men det kostar en del: 4106:- inkl moms på Macoteket.

http://www.macoteket.se/items.cgi?type=item&cathegory=48479&grou p=normal&stamp=1016465037&extended_info=208472

Ett mer prisvärt (men inte helt säkert) alternativ skulle vara att köpa ett Geforce 3 kort till PC och flasha om det, det kan du få för under 3000:-

  • Medlem
  • 2002-03-18 23:41

Personligen skulle jag satsa på att tjacka ett Original Radeon, markant skillnad och torde gå att få rätt billigt idag.

Citat:

Skapades ursprungligen av: Lukas:
Personligen skulle jag satsa på att tjacka ett Original Radeon, markant skillnad och torde gå att få rätt billigt idag.

- Ungefär hur billigt då, tror du?

//Jakob

1
Bevaka tråden