Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Red Faction! Fetare än fetast!!!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu drar det ihop sig.. hösten är (dessvärre här), och med det nya spel!

Max Payne har jag redan tipsat om, och det släpps oktober-november.. men nytt i mitt medvetande är Red Faction, den "potentiella half-life dödaren" enligt PC gamer. (läs min nyhets-artikel på macspel.com, egen anm.).

Red Faction läste jag om i nån PC blaska för ett tag sedan, och verkade allt annat än tråkigt. Ett riktigt fett singleplayer äventyr i half-life anda, som även planeras skaffa multiplayerläge.

Iaf, Mac versionen är på G.. och nu vill jag bara uppmana alla er Mac gamers, att vill ni se flera sådana här bra spel släppas till Mac så KÖP det! I know I will...

Alltså, säg efter mig, "pirat bara tjat, köpa inte löpa". jaja.. jag var aldrig bäst på julklappsrim heller..

Jag har spelat båda spelen, "Half Life" på en PC jag numera sålt, och "Red Faction" på min nyligen inköpta PS2:a.
Tyvärr kan jag inte skriva under på att R.F. är någon Half Life-killer. Den har alla förutsättningarna när man läser om det, men det är mer action i Half Life.
Det coola med R.F. är den där nya tekniken (som jag glömt namnet på) som gör att man kan spränga föremål (glas, dörrar, rör etc) samt väggar mm. Men detta behöver man i princip aldrig använda för att ta sig framåt i spelet - tyvärr. Så jag tror att det kommer spel framöver som kommer att använda sig av denna funktionen på ett bättre sätt.

Dock: jag kan rekommendera R.F. varmt ändå, det är ett höjdarspel på PS2:an - men som sagt, Half Life är bättre enligt mig.

Nån som har testat o kan uttrycka sig om vilket lir som är bäst (enligt dennes uppfattning givetvis) av Max Payne och Red Faction? Vore intressant..

1
Bevaka tråden