Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Quake II

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har just blivit såld på Quake II (lite sent, jag vet) och undrar om och i så fall hur, man kan få tag på andra spel baserade på samma spelmotor (så att man bara behöver släppa den nya mappen på quake-ikonen). Nån som vet?

Ja, Quake 2 finns ju, själv undrar jag om man kan köra Quake 2 CTF på mac ? :rolleyes:

Jakob> Antar du menar Mods, modifications. De ska bara vara att ladda ner o dra igång. Finns massor av mods ute på nätet. CTF är bara en Mod. En bra Quakesida är: www.fragzone.se

Har själv inte kört Q2CTF, (aldrig fastnat för Q2 då jag föredrar farten i Q1), men jag lirar både Q1CTF, QWCTF (och Q3CTF) på Mac mot både PC och Mac folk.

Jag laddade ner en "mod" från fragzone, men har ingen aning om hur man använder den. Hur gör man egentligen?

Jakob

Det följer i stort sett alltid med en "ReadMe" fil där det förklaras

  • Oregistrerad
  • 2001-10-24 15:18

Det borde stå ngn stans i modden att du ska skriva in en kommandorad, leta upp den och kopiera. Starta sedan Q2 och håll nere alt-knappen och klistra in det där o prova..

1
Bevaka tråden