Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

EV Nova släpps idag

Tråden skapades och har fått 28 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ska bli kul att sätta tänderna i EV Nova lite senare idag...

En länk för de lata:

http://www.ambrosiasw.com/games/evn/

Dreggel...

Känner mig lite dålig, man kanske ska sluta lite tidigare på jobbet idag

Känns som om produktiviteten bland macanvändare kommer sjunka rätt drastiskt för en tid frammöver.

Nu får de allt ta o släppa EVN, själv sitter jag och reloadar platsen där den borde komma:
ftp://ftp.ambrosiasw.com/pub/evn/essentials/

Efter en lång väntan (2 år) släpper dom snart EVN.
Natten är lång....

På natten måste jag sova
Men om jag går o lägger mig nu och går upp tidigt istället?? hmmm...

Föresten, vi kan ju döda lite tid med att snacka gamla EV.

Det var länge sen man spelade orginalet, men override var inte så länge sen, det är förutom Deimos Rising och Mars Rising det enda spel jag har på min mac just nu. Tror jag sitter på Realmz nånstans oxo.

Är det någon som försökt ta över hela galaxen nån gång? Jag har gjort ett bra försök och i mina bästa dar hade jag nog nästan en tredjedel. Vill minnas att Sol var svårast att ta över, tur man hade fetaste skeppet med hangaren full. Minns inte om jag gav upp eller om jag lesnade på världshäravälde, men kul var det.

Nu har jag spelat Nova i 4 timmar... Phew!

Orkar inte skriva någon recension men det är mycket bättre än både EV och EVO[/LIST]

Din bastard!

Jag har lyckats ta över ungefär halva galaxen i EVO och ungefär 60% i EV, det var tider det. Men jag har aldrig lyckats ta en Adagazra Cruiser, någon som har lyckats med det?

Xtra: din bastard, och inte skickade du nån länk för 4 timmar sen

iBib: med ta över menar du borda? Jag har inte koll på alla skepp, men jag vet att det finns såna man aldrig lyckas borda.

Ja, ta över. Men man kan köpa sådana om man är på deras sida, men det har jag aldrig lyckats med, jag är alltid på alla andras sida...

Jag brukade köra skeppet som såg ut som ett T, det var så vitt jag vet det bästa man kunde köpa för pengar.

Förlåt...

Tankade hem det på min praktikplats och var bara lite ivrig att testa när jag kom hem... sen fastnade jag...

Det läckte visst ut en mirrorlänk igårkväll som sedan spritt sig till diverse forum här och var... Ambrosia gjorde sitt bästa för att stoppa det hela genom att ta bort posts på alla officiella sidor och förhindra att det dykt upp mirrors på nyhetssajter och så...

Citat:

Skapades ursprungligen av: Fredrik Sigbjörn:
Jag brukade köra skeppet som såg ut som ett T, det var så vitt jag vet det bästa man kunde köpa för pengar.

Inte då... Jag köpte mig en Rebel Cruiser och spöade Confederate Cruisers och Kestrels på löpande band.

Verkar vara tjockt med folk på mirror siterna, drar hem EVN från iDisk istället. Verkar som om det har legat där ett bra tag, bara ingen som tittat efter det.
Får en hyfsad nedladdningsfart även fast det är iDisk och allt går segt.

  • Oregistrerad
  • 2002-03-18 21:57

Pluggen "Clavius and Beyond" och neutron Kestrel mmm… jobba lite nu 10k/sec och 2 timmar låååångsamt och lång tid men det känns som om det är värt det.

Ge gärna ut länkar om ni har några bra...

http://www.josephspiros.com/ithink/EVNova1.0.0.sit

den här var snabb när jag drog hem det iaf

Apples iDisk har också EV Nova.

Lite surt att man måste registrera för att komma åt värsting skeppen.
Jag får nog ta och punga ut $30, för jag måste ha mer.
Nu är jag helt fast i nova-träsket.

[ 19 Mars 2002: Meddelandet ändrat av: cstegmayr ]

Citat:

Skapades ursprungligen av: Xtra:
Inte då... Jag köpte mig en Rebel Cruiser och spöade Confederate Cruisers och Kestrels på löpande band.

Kestrel ja... ja det dög bra för mig iaf

jag har registrerat spelet, men redan innan jag gjorde det kunde jag köpa de skeppen som kräver registrering (i Polaris, Scarab, vilken mosar btw) pga nån bugg. Föresten, hur lång tid ska det ta att få sin kod, jag sitter och e lite orolig då ambrosias site e nere...

Jaja, hur som helst, Nova rockar, och jag spelade det mer än ett dygn innan det släpptes (det kom ut ca 10 mirrors då, om man snackade med rätt folk på irc.ambrosiasw.com)

Det tog en arbetsdag för mig när jag regade Deimos Rising. Själv reggade jag Nova nyss, hoppas den hinner komma innan hegen.

Har för övrigt just köpt mig en Star Liner, den rular fetast, jag kör turister (säkert feta tyskar, för de betalar sanslöst bra), man får in pengar som sjutton.

Coolt, Nova verkar så omåttligt mycket större än föregångarna. Jag ska också ta och registrera så fort jag får lön.

Kan rekommendera Star Liners, hyfsad armor, man klarar stå emot en flotta nog länge för att fly (om du har efterbrännare). 12 hopp klarar den, sweet som fan.

[ 21 Mars 2002: Meddelandet ändrat av: Fredrik Sigbjörn ]

Citat:

Skapades ursprungligen av: Fredrik Sigbjörn:
Det tog en arbetsdag för mig när jag regade Deimos Rising. Själv reggade jag Nova nyss, hoppas den hinner komma innan hegen.

Tyvärr tvivlar jag på att du bör ha några större förhoppningar på att koden kommer att komma tills dess. Många har väntat 4-5 dagar på sin kod, rätt många verkar vilja registrera Nova samtidigt.

Även jag väntar ivrigt på min kod, framförallt eftersom denna helgen var dedikerad till Nova (ja, jag lyckades t.o.m. övertyga min lärare att jag inte kunde ha prov på fredag -- jag är ledig då också). Men vi får väl se hur det blir med den saken.

Kan bara säga att det verkar vara lite si och så med krav på registerering, jag har kunnat köpa både det ena och det andra skeppet utan att registrera.

IDA Frigate och Leviathan t.ex

Grejen är ju att jag, för två olika raser, har kommit till punkten när den säger "Register EV-Nova to continue this storyline" lr liknande...

Och jag kan ju bara säga som svar på den där starlinern...
Behöva fly från en flotta?
Man stannar ju och tar den lätt med sin modifierade Scarab (vill dock fixa en Raven)

1
Bevaka tråden