Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AvP == sunk

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

testade just att lira lite AvP. Laddade hem demot och konstaterade att det fan var det sunkigaste spelet jag testat någonsin. Grafikkvalitet ala Duke Nuke´m och dessutom gick det inte att ändra upplösning på grafikkortet - inte ens bitdjupet gick att påverka - det kördes i 16 bitars - DITHRAT!!!!!!!....

demot ligger inte längre kvar på min hårddisk - och till er som undrar - nej, det är inte värt att vänta på 60MB nerladdning, även om du sitter på 100Mbit!

Klart att det går att ändra upplösning. Jag spelar demot i 1280x1024x32 och det går alldeles utmärkt. (GeForce3) Sen attd et inte är värdens snyggaste.. Det håller jag med om..

Men ganska bra stämning i spelet.

/Stefan

Personligen tycker jag det är ganska modigt att släppa Alien vs Predator till Mac överhuvudtaget, dels på grund av att marknaden är relativt liten, men framför allt att spelet är så gammalt som det faktiskt är. Förmodligen finns det en hel del andra som är av annan uppfattning, men jag tycker ändå att när det har gått så långt tid som det har gjort i detta fallet efter releasen på PC-sidan så vore det bättre att inte alls släppa spelet för Mac. Vad sänder det för signaler att Mac-ägare gläds åt en sådan release? Jo, att det är helt okej att släppa ett spel för PC, sedan ett tag efter det besluta om portning till Mac och släppa spelet en oacceptabel lång tid efteråt. Jag vill ändå passa på att tacka de företag och eldsjälar som tagit på sig uppdragen att skaffa fram dessa spel till Mac genom portning, de gör verkligen ett hästjobb.

Spelet har ju blivit en klassiker på PC, inte tackar vi väl nej till en sådan?

Hrm, kom på en till sak, visst tog det ett bra tag för dom att porta spelet till Mac? Har för mig det...

[ 10-09-2001: Meddelandet ändrat av: Jon Adolfsson ]

  • Medlem
  • International user
  • 2001-09-11 13:03

Förmodligen finns det en hel del andra som är av annan uppfattning, men jag tycker ändå att när det har gått så långt tid som det har gjort i detta fallet efter releasen på PC-sidan så vore det bättre att inte alls släppa spelet för Mac.

Enligt de som portade spelet, Logicware (Mac-Halflife, någon?), så var Mac-versionen var tydligen färdig för länge sedan, men eftersom Fox drog sig ur spelbranschen kunde ingen ge ut spelet.

[ 11-09-2001: Meddelandet ändrat av: ehnmark ]

Kommer det inte en tvåa till PC snart? Logicware kanske kunde vara lite mer på alerten och få ut en tvåa till macen inom rimlig tid denna gång?

Skulle inte satsa alla mina pengar på Logicware.. hellre iranska smallcaps...

Citat:

Skapades ursprungligen av: ehnmark:

Enligt de som portade spelet, Logicware (Mac-Halflife, någon?), så var Mac-versionen var tydligen färdig för länge sedan, men eftersom Fox drog sig ur spelbranschen kunde ingen ge ut spelet.

[ 11-09-2001: Meddelandet ändrat av: ehnmark ][/B]

Det förklarar varför jag har kunnat ha en full-verion av spelet någon månad innan demot släptes!


Har dock inte testat det, såg det på en kompis dator och det verkar ju inte vara någon höjdar-grafik.

"Har dock inte testat det, såg det på en kompis dator och det verkar ju inte vara någon höjdar-grafik."

"Sen attd et inte är värdens snyggaste.. Det håller jag med om.."

"Laddade hem demot och konstaterade att det fan var det sunkigaste spelet jag testat någonsin. Grafikkvalitet ala Duke Nuke´m och dessutom gick det inte att ändra upplösning på grafikkortet - inte ens bitdjupet gick att påverka - det kördes i 16 bitars - DITHRAT!!!!!!!...."

Oh yeah! Ganska mycket gnäll om grafiken här. När hamnade någonsin grafiken efter spelvärde och känsla? Jag skäms inte för att köra litet retrospel då och då, bara de har något att ge. Visst Baldur´s gate är klumpigare och klarar inte så hög upplösning som tvåan, men det är fortfarande ett förbannat bra spel. Q3 saknar all känsla, spelar hellre den "fulare" ettan.

För att knyta ihop den här posten:
AvP har en mycket bra, otroligt mörk stämning, särskilt om man har musiken...

1
Bevaka tråden