Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alla med ForceFeedback, låt oss testa

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har Macallys Force Feedback-gamepad som heter iShock II.
Jag har inte i något spel fått den att fungera och läste mig till för någon månad sedan att spelet naturligtvis var tvunget att vara skrivet för den funktionen.

Well, nu har jag fått höra att 4x4 Evolution skulle ha den funktionen i sig, Idag så fick jag tillfället att prova den amerikanska versionen av "4x4 Evolution 2" (den svenska kommer till Sverige om 4 dagar, är nog ingen skillnad på dom). Har beställt spelet och hoppas den svenska kommer snart, det är ju inte omöjligt att det är en viss skillnad.

Hur som helst. Inne i själva spelet så hittade jag ingenstans som jag kunde ställa in att jag hade ForceFeedback...så jag gick in i spelets config--fil. Filen heter "metal.ini" och ligger i mappen "system". Där fanns följande rader:

forceFeedbackSpringStrength=68
forceFeedbackStrength=68
useForceFeedback=0

Naturligtvis ändrade jag sista raden till:

useForceFeedback=1

och vips...så fungeradde det...typ. Jag körde in i träd och levde rackarn runt omkring, men inte i skrutten skakade min dosrackare. MEN, varje gång jag tryckte in knappen "B" så skakade dosan så länge jag höll in den.

Jag har ännu inte lyckats lista ut varför det är just den knappen, och jag har inte hittat var man ställer in så att dos-rackarn skakar då man brakar in i ett träd.

Är det fler med en sådan här dosa som är villig att testa sig fram för att få detta att fungera?

[ 16 Mars 2002: Meddelandet ändrat av: - Daniel Eriksson - ]

Förmodligen är det bara så att 4x4 Evolution 2 på mac inte stödjer Force Feedback, därför händer det inget när du krockar i spelet. Om det funkade skulle jag slänga på en Rumble-pack på n64-handkontrollen jag spelar 4x4 Evo 2 med och skakas lite grann

Det går ju att ställa in forcefeedbacken i iShock managern, men bara i relation till knapptrykningarna,

mao B = skaka mycket
A = skaka sådär, C Inget skak och så vidare, men det gör ju att forcefeedbacken förlorar sin charm.

1
Bevaka tråden