Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon som fått hem sin ratt?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Några stycken uttryckte tidigare en önskan och en förhoppning om att de snart skulle få/köpa en ratt till sin Mac.

Jag vill gärna veta hur det gått för er. Någon som köpt och kan delge hur den isåfall fungerat och vilket märke/modell ni köpte.

Mvh Danne

Nu är det ju kanske ingen ratt, men den Mac-joystick som det sålts mest av på nordic Är CH F-16 Combatstick USB, och är faktiskt helskön o köra i tex bilspel.

Läs mer

Har just skaffat en Saitek R100 Ratt. Köpte den för billiga 299:- och då ingick även pedaler.
Själva ratten kändes väldigt gedigen för att ha kostat 299:-. Dock var detta pris på Rea, på macoteket vill de ha 599:- för den.

Ratten kräver ingen installation och är bara att plugga in . Funkar med alla spel som stöder inputsprocket och med hjälp av programmet USB Overdrive så fungerar det på spel som även inte stödjer inputsprocket (carmageddon 2), dock får man hålla på en stund för att den ska kännas rätt när man kör.

Jag har bara testat ratten på två spel.

4x4 EVO (bara testat på demot) var det spel som det fungerade allra bäst på. Jag slog snabbt alla mina nya banrekord, och der vart som ett helt nytt spel. Är du ett stort fan av 4x4 är pengarna som ratten kostar väl värt det.

Driver (demo) var däremot en liten besvikelse. Driver tolkar bara själva ratten som två knappar (vänster & höger) vilket omöjliggjorde att bara "svänga lite grann". Detta kan kanske gå att fixa med USB Overdrive på något sätt.

- Zackeman

Meddela om du får till Dirver-problemet.

Har fått Driver att fungera hyfsat nu genom envist justerande av ratten med hjälp av USB Overdrive... fungerar fortfarnade inte helt tillfredställande men nu är det helt klart spelbart med ratten.

Men att enbart köpa ratten för att köra driver skulle jag inte rekommendera... inte än i varje fall...

1
Bevaka tråden