Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra Bilspel till Mac

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte köpa en ratt till min iMac och jag undrar vilka bilspel som är de bästa? har redan Carmageddon 2...

Jag vill också höra om detta. Jag gillar alla former av asfaltsracing, men har aldrig hittat några sjyssta sådana till macen?

Benjamin

Jag kör 4x4 Evolution. Det är iofs inte bara asfalt utan även grus och terräng. Jag tycker att det är en bra körkänsla och helt ok.
Prova!

Driver är ju ganska roligt, men då har jag bara kört omkring och lekt, har alltså inte kommit in i det mer seriösa spelet.
Det är möjligt att man tröttnar, men ett tag är det iallafall skitkul att sladda omkring i en amerikanare i San Francisco & tuta på folk...:-)

Carmageddon 2 är klart det roligaste fortfarande.. men det e OOLLDD.. Driver har skön känsla, men lite påfrestande efter ett tag då det bara e samma sak. 4x har jag faktiskt inte prövat. En sak e säker.. fler bilspel till mac!

  • Medlem
  • 2001-09-06 18:08

Tyvärr är det väl så att när det ska räjsas så är det PC som gäller...
F1-2000, Need for speed Porche, Colin McRae 2 mfl rockar...
Kan också tipsa om Daydreams Skidoo X-team Racing som är kul, lämpligt med skoter nu när vintern närmar sig :-).

"Seriösa" uppgifter - MAC
Spel och lek - PC

F1- Champ. Season 2000 kommer till Mac, så det blir lite asfaltsbana till slut
Det är Feral Interactive som publicerar spelet. Portningen görs av ExitData Spelet kommer inom 2 månader.

om ni inte testat 4x4, så kolla in min recension av 4x4

JAAAAAAAA!!!!!!!!! (F1 Champ Season 2000)

!!!!!!!!!

Köp en PS2 o kör GT3.. BÄST

Ok inte Mac spel men ändå.. sjukt snyggt o bra känsla

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2001-09-27 13:05

Det bästa är helt klart driver, 4x4 är så buggigt och tråkigt i längden. Jag spelar med en saitek lågbudget ratt, funkar helt ok

  • Medlem
  • International user
  • 2001-09-28 14:37

> Erik

Jag har testat driver med en lågbudget saitek ratt (R100) men var inte nöjd med resultatet. Problemet var att när man svängde så var den inte känslig för hur stort utslag det var på ratten. Hur satte du upp det hela? använde du usb overload? berätta gärna alla detaljer för jag lyckades inte fast jag försökte många timmar.

Jag fick samma problem som Erik när jag testade Driver med min Saitek R100 ratt. Den bara svängde eller inte... det gick inte att svänga "lite grann". Efter 2 timmars fixande med USB overdrive så fick jag det att fungera hyfsat men inte helt bra....

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2001-09-29 12:59

Fick det ochså att funka hyfsat efter USB overdrive

1
Bevaka tråden