Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sin Gold och GameSprockets

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!

Köpte Sin Gold (vilket inte hade något att göra med utseendet på flickan på kartongen, hihi) igår.

Efter en massa tricksande och konsultation med MacPlays supportsida för Sin Gold så visar det sig att det finns några buggar i spelet.

1. Har du ett svenskt system så måste du skapa en mapp som heter Extensions i systemmappen och där lägga "Indeo® Video5"-tillägget.

2. Har du en lokaliserad version av Game Sprockets så fungerar inte esc, enter och piltangenterna. De knapparna behövs ju knappt i spelet eftersom man inte ens lyckas logga på i spelet. Suck.

Så innan jag går tillbaka med spelet till Åhlens, finns det något sätt att installera Game Sprockets på ett svenskt system? Den version som finns att hämta hos Apple ligger ganska långt efter i versionnummer och den går inte heller att installera på svenskt system.

Tacksam för all hjälp.

/Ola Andersson

Ta Game Sprocketinstalleraren från Sin-skivan (spel brukar ha "drivisar" de kräver på skivan).
Ta fram alla tillägg ur Game Sprockets med hjälp av Tome Viewer.
Flytta de svenska motsvarigheterna ur tilläggsmappen (så du kan skifta tillbaka om det krävs), och lägg dit de amerikanska.
Starta om.

Eller gör två olika profiler med vardera språkversion av Game Sprockets i tilläggskontrollen. Kan kräva lite fippel för att få det att fungera,

Det här problemet har funnits länge.. Jag har långe gått och funderat på att göra en svensk installation av Game Sprockets.
Kanske ska ta och göra det idag...hmm. Får se om jag får tid.

Tills jag fått tummen ur, så kan du göra precis som Simon skriver. Tomeviewer hittar du på versiontracker

Sådär, då hade jag vispat ihop en installerare. Har ej hunnit buggtesta den tillräckligt, men fungerde då på min dator.

Du hittar installeraren på http://homepage.mac.com/atrus/gamesprockets[SE].sit

[ 23-12-2001: Meddelandet ändrat av: - Daniel Eriksson - ]

Ni som testat den...var snäll och låt mig få veta om den fungerar för er.

Tack Daniel och Simonj, jag har fått det hela att fungera nu. Här skall pangas!

/Ola

1
Bevaka tråden