Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Red Faction

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fick hem mitt Red Faction för ca en vecka sedan..

Sitter med en PB G4 (400, 384Mb RAM, 8Mb Ati RageMobility)

Tycker dock spelet går lite för slött.. jag vet att det troligen är dom bara 8Mb i grafikkortet som begränssar, men är det någon som har liknande problem, eller vet hur man kan bosta prestandan på spelet, kör nu på grafiklevel low, 640x480x16

lite frustrerande..

mvh
Jocke
:eek:

I UT och Q3A fanns det ju alltid en int fil man kunde pilla i för att öka och minska diverse prestanda relaterade grejer, men det verkar inte vara fallet för RF

Likt Giants är Red Faction ett mycket krävande spel för grafikkort. Det är nog det vi måste vänja oss vid när vi skall spela spel nu för tiden.

Få nya spel kommer att gå att spela på maskiner med mindre än 16 MB grafikminne, vilket omöjliggör spel på i stort sett hela den installerade iMac basen. Ett riktigt fult drag från Apples sida att inte möjliggöra byte av grafikkort i iMacarna.

  • Medlem
  • 2001-12-27 09:32

Dessutom är det värt att notera att red Faction är som så mycket courtesy of GraphSim ofärdig kod. Stödjer inte InputSprockets men det går att använda två musknappar dock kan man inte konfigurera dem (och värst av allt ingen weaponshift med scrollhjulet). De släpper ett lir som vid release ligger kod-mässigt efter PC versionen vilket omöjliggör on-line spel (nåja inte helt men ändå), något som är en av RF´s riktiga poänger. Lirade det på PC för ett par månader sedan och vid sidan om Glasshouse feature prylen (Tack tack tack btw) är on-line RF bland de mest adrenalin pumpande på länge (svårt att campa när du kan bli railad genom väggen ).

  • Medlem
  • International user
  • 2001-12-27 21:18

som ni kanske förstår så har ibib ett stort hat mot imac... sin imac

  • Medlem
  • 2001-12-28 00:46

En iMac är en iMac är en iMac det krävs en nyMac.

Det är väl ingen gaming maskin i alla fall. Men det finns ett par lir som äger även på dessa burkar (nyare iMacs går faktiskt att gema på... i desperation ). Realmz, Avernum och Shadowgate för att nämna några... behagliga slapp rpger utan grafikkrav men med underbar känsla.

Gud vad alla gnäller på min dator, man skulle ju kunna tro att ni satt framför den själva...

Varför är Red Faction så slött?
Grafiken är jo inte ens bättre än i Q3...

  • Medlem
  • 2001-12-30 11:58

Dåligt konverterat från PC:n, men det som jag sagt tidigare är rätt vanligt då GraphSim varit framme. Dessutom det enda som kräver något är GeoMod prylen, till yttermera visso det enda coola i spelet. Även på en duktigt maskin (Dual 450 med Radoen och 1Gb RAM) hackar det så fort du börjar GeoModda, sannolikt inte en prestanda fråga utan mer sunkig cache arkitektur. Känns som spelet blir förvånat så fort man skjuter in i en vägg.

Att det inte blivit klara med den utlovade patchen än heller är rätt trist. Jag lirar fortfarande RF hellre på min sunk PC som byggdes av DVDx skäl och inget annat.

1
Bevaka tråden