Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tjusningen med The SIMS

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan någon som är The Sims-spelare förklara tjusningen med detta spel?

Jag spelade det ett tag bara (håller mig till counterstrike), men är det inte alltid intressant att bestämma över andras liv?

Om det nu var så att man fick bestämma över andras liv.
I Sims spelar man ju Morsa.
Städa, möblera, se till att de har jobb, fixa deras flickvänner (Samt att man får se lika mycket som ens morsa har fått sett av vad som egentligen händer *skratt*) etc etc.
Tacka vet jag Black & White där har man lite att säga till om i alla fall om det inte görs som jag vill...

[ 17-08-2001: Meddelandet ändrat av: Mattias Hedman ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2001-08-17 16:34
Citat:

Skapades ursprungligen av: Mattias Hedman:
Om det nu var så att man fick bestämma över andras liv.
I Sims spelar man ju Morsa.

Har alltid undrat varför jag aldrig gillade Sims, idén gillade jag, vara lite boss och sådär. Men något var fel, visste inte vad. Nu vet jag, man är morsa, så sant.

Någon som lirat ett spel som heter Messiah? Var lite omtalat för några år sedan, men sen har jag inte hört något, finns det för Mac?

Citat:

Skapades ursprungligen av: Mattias Hedman:
Om det nu var så att man fick bestämma över andras liv.
I Sims spelar man ju Morsa.
Städa, möblera, se till att de har jobb, fixa deras flickvänner (Samt att man får se lika mycket som ens morsa har fått sett av vad som egentligen händer *skratt*) etc etc.
Tacka vet jag Black & White där har man lite att säga till om i alla fall om det inte görs som jag vill...

[ 17-08-2001: Meddelandet ändrat av: Mattias Hedman ]

Bland & White låter lovande. Vad går det ut på och har det någon URL där jag kan ladda hem en demonstrationsversion?

Citat:

Skapades ursprungligen av: Jon Adolfsson:
Jag spelade det ett tag bara (håller mig till counterstrike), men är det inte alltid intressant att bestämma över andras liv?

Jag tyckte det var tråkigt och den charm som fanns i föregångaren Little Computer People från Activision saknades.

  • Medlem
  • International user
  • 2001-08-17 22:20

Bland & White låter lovande. Vad går det ut på och har det någon URL där jag kan ladda hem en demonstrationsversion?

Såvitt jag förstått spelar man en Gud och ska på olika sätt vinna människors tro. Föreslår att du läser Gamespots recension eller kikar på spelets hemsida.

/Jacob - spelar Final Fantasy IX så ögonen blöder

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2001-09-03 10:25

pc folk här

Det roligaste i Black & White är inte att man styr folket. Det roligaste är ens djur. Man får välja mellan tre olika djur i början av spelet. En ko, en tiger eller en apa. Vad som är så kul är att djuret går att lära upp att göra olika saker. Man kan tex. lära djuret att är barn eller att gå och slänga stenar omkring sig eller att dansa break dance för människorna. Det är lätt att man glömmer bort vad man ska göra och bara koncentrar sig på att lära sitt djur göra massa skumma saker. Kolla på spelets forum så kan ni läsa vad andra har lärt sina djur att göra, helt sjukt.

1
Bevaka tråden