Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

CS på en mac?

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2001-08-11 02:17

Tja... Ja vet att de finns Half Life till mac, men finns de counter strike till sådana skönheter oxå?

// KoTTeN

Half-Life för Mac släpptes aldrig, därmed aldrig Counterstrike heller. Utvecklingen upphörde när spelet var 95% (eller något i den stilen) klart.

Läs mer här.

[ 11-08-2001: Meddelandet ändrat av: Jon Adolfsson ]

  • Oregistrerad
  • 2001-08-11 14:38

Nääääääää fan va taskigt! död åt valve!

  • Oregistrerad
  • 2001-08-11 15:32

Precis som för dreamcast

Så här ligger det till... halflife o counterstrike kommer aldrig att komma till Mac, men har ni Unreal Tournament så finns det en MOD som e precis likadan.. (nästan). Kolla in Tactical Ops.. finns väl på versiontracker antager jag!

TJO!

Finns också ett annat bra alternativ (som jag föredrar framför Tactical Ops). Det heter Urban Terror och är en mod för Quake 3. kolla in www.urbanterror.net för mer info. Ett mycket trevligt spel!

[ 20-09-2001: Meddelandet ändrat av: badmojo ]

  • Medlem
  • International user
  • 2001-09-23 21:10

Urban Terror är fan så mycket snyggare än CS. Det är mer genomtänkt/roligare.
Prova det om ni har Q3, det är nog det roligaste action spelet just nu

Strike Force är en mod till Unreal Tournament. Strike Force är den bästa mod jag sett, sedan WWII Recon och Titans till Myth II. Strike Force är på samma sätt bättre än orginalet. I Strike Force får du problem med siktet om du är skadad. En skada, eller mycket ansträngning, ger nämligen hög puls. Pulsen ser du på din skärm. Suveränt! Positivt är också att de som fått svåra skador faktiskt blöder och lämnar spår efter sig. Bättre än CS

Strike Force
VGNs recension av Strike Force

man lämnar blod efter sig i tactical ops oxå.. sådeså ;P

  • Medlem
  • International user
  • 2001-09-24 14:01

StrikeForce är ju seegt... Jag gjorde SFs Beretta (modellen ) och även M4an som jag verkligen INTE är stolt över... Jag fattar inte att dom lade in den (den svarta M4an)
DEN ÄR JU SÅ FUL!

Man lämnar blodspår efter sig i Urban Terror också. :), och om man blir skjuten så måste man lägga förband om såret för att inte förblöda.

Dessutom så kan man klättra upp för stup-rännor, kravla sig upp för kanter som man inte kan ta sig upp för endast med hopp etc..

  • Medlem
  • International user
  • 2001-10-06 22:04

Det man kan göra om man vill spela CS på en Mac är att skaffa en KRAFTIG G4a (Typ dual 800) samt ett Voodoo 3 och installera Virtual PC 3. Detta ska man köra i OSX, då får man stöd för både dubbla processorer och Voodoo 3 i VPC

VPC 4 är ännu bättre, har jag hört...

  • Medlem
  • International user
  • 2001-10-07 12:24

Tog dom inte bort Voodoo stödet där?

  • Medlem
  • 2001-10-07 20:53

Det går icke jag tror inte vpc 3 går att köra i classic
och vpc 4 har inget voodo stöd

Varför köra Voodoo?
/me har ingen koll på voodoo under vpc

[ 07-10-2001: Meddelandet ändrat av: Jon Adolfsson ]

  • Medlem
  • International user
  • 2001-10-07 21:24

Det enda grafikkortet som VPC någonsin stött är Voodoo 3, och dom tog bort stödet för det i och med realesen av VPC 3. Det är inte svårare än så. Med andra ord kan man få 3D acceleration i VPC om man bara har ett Voodoo 3 kort. Det är bättre än att spela i Software må jag lova

Jag har hört från "säkra källor" att man kommer släppa en fristående version på CS till mac... hmmm..

Har Valve gått och ändrat sig? För det hänger väl på Valve och motorn till CS som de äger?

  • Medlem
  • International user
  • 2001-10-15 22:24

Inte en chans. Detta är till alla människor därute: CS FINNS INTE TILL MAC, CS KOMMER INTE ATT KOMMA TILL MAC, MOVE ON!

  • Medlem
  • 2004-05-22 12:31

True combat röjer vägen ur de spelen ni har skrivit hittils, Borde man inte kunna dona på något vis så man kan köra i os X det är ju Unix chossan i det...? :?

Microsoft kommer bygga in DirectX-stöd i den nya versionen av VirtualPC

Med andra ord: Grafikkortsstöd är tillbaka!

jag tror faktiskt Counter-strike kommer gå helt okej på en dual g5

1
Bevaka tråden