Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Deimos Risning för enkelt?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag i torsdags upptäckte att en efterföljare till Mars Rising släppts visste inte glädjen av sig, Ett par timmar senare gick det även att besälla från deras hemsida, vilket jag givetvis gjorde direkt.

Jag hade väntat mig många timmars/dagars spelande för att klara det, men.. det var ju alldeles för enkelt. Jag och en polare klarade det med 2 spelare på första försöket. Och vi har inte ens klarat Mars Rising än. Klart surt var det iaf

Hoppas de släpper nån fix som gör det svårare.

Här är länken

[ 10-12-2001: Meddelandet ändrat av: Fredrik Sigbjörn ]

Du får helt enkelt skriva och klaga...

  • Medlem
  • 2001-12-10 20:02

oj!
du måste vara mycket bra på det, jag tyckte det var ganska svårt, men jag spelad singel player iof

Nja, har väl kört en aaaaning Mars Rising innan
Men single e svårare ja, har nästan klarat det dock. Fast det är med 2 spelare det blir riktigt kul, prova det!

Jag svär, slår näven i bordet och utsöndrar adrenalin å det grövsta - och kommer ändå inte längre än till level 4

Men jag har inte gett upp ännu

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2001-12-11 17:01

Ha! Jag har alldeles glömt bort hur man lirar såna här gamla spel. Saknar TAC-2:an. Fet känsla i det dock.

Ja det är för enkelt när man spelar två spelare. Klarade det också på första försöket och då med en kompis som aldrig spelat spelet tidgare. Och det var inte mycket till slutstrid heller, jag hade förväntat mig stora bestar med kanoner som åkte omkring som på de gamla arkadliren man spelade när man var liten.

Jag har inte spelar Mars Rising men är det någe bra? Vad är sämre/bättre än Deimos Rising?

Vi kom in i slutstriden med fullt liv, nio var. Efter banan hade vi bara 1 var kvar, och när vi klarat spelet hade jag 3 dottar kvar av mitt sista liv, och min polare hade 1, hehe.

Mars Rising är lika bra, om inte bättre, den känns lite kvickare, kan bero på att grafiken är lite enklare. Slutet på alla banor har en boss istället för feta kanoner, bossen är ett fett skepp.

Deimos Risning är lite häftigare ändå, kanonerna e lite balla. Speciellt de som jagar dig över hela skärmen, jobbigt när man måste välja vad man ska åka in i

Citat:

Skapades ursprungligen av: Gabriel Falkenberg:
Jag har inte spelar Mars Rising men är det någe bra? Vad är sämre/bättre än Deimos Rising?

Jag testade det alldeles nyss genom Classic. Det är betydligt svårare än Deimos Rising (så långt som jag spelade). Å andra sidan är Deimos så mycket snyggare (konstigt vore väl annars).

/Simon

Jag spelade demot till Mars Rising och det var helt klart svårare men till stor del tycker jag det beror på att man inte ser skotten, allt ser likadant ut. Dessutom tyckte jag att tangenterna låste sig när man körde två spelare och båda laddade upp sina vapen något som inte hände i Deimos Rising.

1
Bevaka tråden