Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ratt och Mac

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2001-07-30 13:24

Var precis inne på Onoff på lunchen och råkade impulsköpa en Logitech Formula Force GP för att kunna leka med Gran Turismo 3. Det ska tydligen vara kul sägs det.

Ratten har dock usb-gränssnitt så teoretiskt sett borde den funka till Mac också. Frågan är nu: fungerar den på en Mac, och finns det överhuvudtaget några bilspel värda namnet till vår kära plattform?

  • Medlem
  • 2001-07-30 13:33

vet inte om det funkar men USB overload
eller overdrive programmet kan funka

shareware för usb prular fixar så det mesta funkar

Vilken färg är det på ratten? Är det den röda eller den Gula? Jag har bestämt för mig att det bara är en av dom som det finns beta-drivisar till. Om jag inte missminner mig så är det den gula. Men det ska du ta med en STOR näve grovsalt, för jag minns inte säkert.

Har för mig att drivisarna ska finnas på logitechs betadrivis-sida. Vet dock ej adress dit.

Wingman Formula USB...som är en Logitech produkt, supportas på följande system:

* Windows® Millennium (Me)
* Windows® 2000
* Windows® 98
* Windows® 95 (gameport only)
* DOS (gameport and native analog drivers)
* Mac OS 9 (USB and Apple Sprockets v1.7 or later)

Wingman Formula GP och Wingman Formula Force GP stödjer inte MacOS. Inte de äldre modellerna heller.

Conclusion: Har du en Wingman Formula USB så är det bara att rocka.
Det finns några olika spel du kan testa med. Driver, som är ganska roligt faktiskt. Det har några år på nacken på andra OS, men har rätt nyligen kommit till Macen.
4*4 Evolution är ett annat bilspel som du kan testa med.

Tuffast gissar jag dock att Cro-Mag Rally blir med ratt

Låt oss få veta hur det gick, ifall du nu hade rätt ratt och installerat rätt drivrutiner.

[ 30 Juli 2001: Meddelandet ändrat av: Atrus ]

1
Bevaka tråden