Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Blizzard

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2001-11-28 21:09

ok, har jag fattat det här rätt:

Warcraft 3 är på G, och kommer snart både till mac och pc.

Starcraft 2 har inte Blizzard släppt något om alls, eller ens konfimerat, så ingen vet när det kommer.
right?

så, ett kvalificerat tips nån, när kommer Starcraft 2?

aldrig?

  • Oregistrerad
  • 2001-11-29 09:41

är du insatt eller gissar du bara?

Citat:

Skapades ursprungligen av: leo:
så, ett kvalificerat tips nån, när kommer Starcraft 2?

Kvalificerat och kvalificerat... Starcraft2 har jag bara hört talas om ryktesvägen och eftersom jag inte har några kontakter inom spelvärlden så betyder det absolut ingenting.
Det var bara lite snack för länge sedan på nåt forum jag glömt namnet på.

Jag har aldrig sett någon officiell bekräftelse på att de gör Starcraft 2. Hoppas kan vi alltid. Ettan är ju en höjdare.

Om Blizzard inte har visat upp något eller pratat om spelet så kommer det att dröja ett bra tag till, så enkelt är det tyvärr.

Njao, jag är ganska insatt i hur spelbranschen fungerar efter all min tid på iMacsidan.nu.

  • Oregistrerad
  • 2001-11-29 13:43

Klart det kommer en 2a, men inte nu.. dom har ju gjort uppföljare på alla deras serier utom starcraft så varför skulle det inte komma en 2a?? Så länge kan man hålla till godo med Carbon StarCraft!

Eftersom warcraft och starcraft i princip är samma spel så kanske det kommer nåt på warcraft 3 motorn... Fast jag tycker att Blizzard borde försöka innovera lite någon gång... Ända sedan warcraft 1 så har de inte släppt något annat än uppföljare... (Diablo-Angband/Moria. Och Diablo köpte de halvfärdigt från en annan utvecklare) Med ett så kompetent utvecklarteam borde de kunna hitta på något eget...

intervju med blizz-gubbe:
"The guys that would have been doing Starcraft 2 are doing Warcraft 3 now."

  • Medlem
  • International user
  • 2001-12-06 02:36

Så när W3 är klart påbörjas SC2. Typ...

1
Bevaka tråden