Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Finns det något bra 3D-shooter spel till Mac???

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur många bra 3D shooter spel finns det till Mac egentligen...

Inga kommersiella spel är bra, varken Q3, UT, eller R6/RS. De har antingen för orealstiska settings, eller har för dålig grafik.

Den enda bra 3D shootern till Mac är Infiltration, och det är inte ens ett eget spel, utan en mod.

Varför är det så här???

Varför måste jag ha tråkigt framför min Mac?

VAAAAAAAARFÖÖÖÖÖÖÖÖR?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2001-11-15 18:04

Rainbow six är ju skitroligt, absolut bästa macspelet i den kategorin.

  • Medlem
  • 2001-11-15 18:43

Jag tycker UrbanTerror "modden" til Q3 är den bäst just nu. (Lite CS känsla...)

Det finns liknande till UT, TacticalOp och Strike Force, men de har jag inte provat...

  • Medlem
  • 2001-11-15 20:24

Tactical OPS 2.0 är helt underbart! mycket bra känsla, i stil med cs

Deus Ex finns det med

och mindre bra spel som FAK

Jag vet inte ja... TO är lite plastigt, fast i plastklassen tar nog ändå Urban Terror priset, fullständigt orealistisk realistisk mod. Märklig kombination...

Nä, jag vill ha spel i stil med Ghost Recon, Infiltration eller Operation Flashpoint. Men Inf är inte så snyggt, synd...

Jag vill mest gnälla lite för att jag har så tråkigt framför datorn just nu, inga bra spel finns det, buhu buhu

Är det ingen som håller med mig?

[ 15-11-2001: Meddelandet ändrat av: iBib ]

  • Medlem
  • 2001-11-15 21:32

testa spelet fallout, och fallout 2, asbra spel, inge 3d, men mycket shoot em up!

testa Rune, det är ett slags 3d shootem-up. Alien versus Predator kanske (visst finns det till mac?)
testa "return to castle wolfenstein" det är astufft.

Har testat alla dina förslag och jag har inte varit riktigt nöjd med någon av dom, förutom Rune som jag har tagit till mitt hjärta.

Men jag inser nog ganska snart att jag bara är ute efter att jag vill ha Operation Flashpoint, Ghost Recon eller Infiltration till Unreal 2!

Åh, du hårda värld. Så kantig och grå!

  • Medlem
  • International user
  • 2001-11-15 22:36

Hur många bra 3D shooter spel finns det till Mac egentligen...

Inga kommersiella spel är bra, varken Q3, UT, eller R6/RS. De har antingen för orealstiska settings, eller har för dålig grafik.

Deus Ex! Ett av det bästa spelen genom tiderna. Suverän story, härlig atmosfär, kul som sjutton.

Det är visserligen snudd på hädelse att klassa Deus Ex som 3D-shooter och bunta ihop det med Quake och dess kloner eftersom det egentligen är ett rpg och så mycket mer sofistikerat än vanliga fps-lir, men det går att spela som primitiv gunslinger om man så vill.

Gör som jag... fortsätt spela marathon 7 år efter att det släppts.

  • Medlem
  • International user
  • 2001-11-16 00:18

Jag vet vad vi gör... Vi kidnappar alla i Bungie och tvingar dom att göra samma sak som M$ tvingade dom till. Att utveckla Halo dygnet runt i ett år! Fast denna gång till Mac och PC, fast dom ska inte porta Editorn till PC... Detta är vad jag anser

HALO!!! Infiltration till Halo, vet du vad det betyder iBib?

Jag glömde säga vad det betyder ju! Det betyder att man helt och hållet förlorar kontakten med mänskligheten i... Jag skulle gissa på 4 år om Infiltration skulle fortsätta att utvecklas ständigt Eller när min Mod kommer så kommer Halo att få ett nytt uppsving

[ 16-11-2001: Meddelandet ändrat av: Zaphod ]

Citat:

Skapades ursprungligen av: Zaphod:
HALO!!! Infiltration till Halo, vet du vad det betyder iBib?

Äntligen någon som förstår mig...

Det är tyvärr det enda vi kan göra, vänta, väääänta och vääääääääänta.

Inf till Halo, mums.
Inf till U2, mums.
OF, mums
GR, mums

Men, som sagt, vi (jag) får vänta tills något händer, tills dess får jag ha skittråkigt framför min iMac.

Jag är inte så insatt i spel, men Star Trek Voygaer Elite Force tycker jag är himla bra, men man kanske skall tycka att Star Trek är bra för att gilla det? Och det är ju inget spel där man springer omkring som en galning och skjuter på allt man ser.

Jag gillar inte Star Trek, och fann spelet tråkigt. Så du kan nog ha en poäng där.

  • Medlem
  • 2001-11-22 11:42

just det, Dark Forces (starwars shootemup)spelade jag och min bror extremt mycket förut. Det spelet hade tusan allt. Kluriga uppgifter, man trycker på två knappar här och vart öppnas det en dörr? Tuffa vapen, kaaablam! och kluriga fiender. Grafiken var även den underbar, även om det kanske inte kan klassas som äkta 3D.

Tusan, jag måste börja spela det igen!

  • Oregistrerad
  • 2001-11-28 20:57

men nya Wolfenstein, har det kommit ut än i Sverige?
det är väl skitbra?
älskar det gamla, ska skaffa nya så fort som möjligt!

Ja, WolfensteinMP ÄR skitbra!
*väntar*

Sacrifice verkar fett... vet inte riktigt om det är FPS, men det är iaf i 3D Man är typ en magiker som lär sig nya formler och använder dessa till att döda de störtsköna fienderna. Verkar lovande. Alien vs Predator släpps precis nu innan jul.

FYFAN VAD MAN BLIR SUGEN PÅ ATT SPELA!!!

åh fölåt.. var bara tvungen

Citat:

Skapades ursprungligen av: samul:
Tactical OPS 2.0 är helt underbart! mycket bra känsla, i stil med cs

Deus Ex finns det med

och mindre bra spel som FAK

Hur kan du säga att TO är bra? Beta1.6 var i och för sig kul...men 2.0 är ju helt ospelbar! Ljudeko på nästan alla banor. Kassa ljud till vapnen. Gubbarna rör sig som om de var pappfigurer som blåste runt på banan! Det ända som rockar i den modden är "Good work guys, You make me proud!" Men smaken är som baken...

1
Bevaka tråden