Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Operation Flashpoint

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Detta spel har premiär den 22:a Juni, dvs nästa fredag. Kommer att bli årets spel utan tvekan tror jag. Påminner och CounterStrike för dom som testat det, men med en väldigt stor bana (ca 2x2mil).

http://www.operationflashpoint.com/

Då vet man vad sommaren skall ägnas till iallafall...

[ 15 Juni 2001: Meddelandet ändrat av: Martin Björnström ]

Citat:

Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:
Detta spel har premiär den 22:a Juni, dvs nästa fredag. Kommer att bli årets spel utan tvekan tror jag. Påminner och CounterStrike för dom som testat det, men med en väldigt stor bana (ca 2x2mil).

Då vet man vad sommaren skall ägnas till iallafall...

[ 15 Juni 2001: Meddelandet ändrat av: Martin Björnström ]

Hmm... verkar inte komma till Mac ju.

nix. det är därför jag köpt en helt ny dator ENDAST för att spela Flashpoint på!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2001-06-21 08:21

har allas våran guru köpt en pc?? jaja hoppas du8 säljer skrovet när du varvat spelet..

Flashpoint har kommit!!

Jaha...då ser ni inte mig på någon vecka eller så...

[ 27 Juni 2001: Meddelandet ändrat av: Martin Björnström ]

Förutom att det grymt svårt. Så är det riktigt riktigt skoj.
Bra gjort.
Verklighetstroget. Inget Red Alert tjafs.

Går du upprätt mot fienden dör du. Basta.

Sa bli skoj att undersöka ordentligt.

Jag sprang som en tok mot fienden och överlevde. Lite tur :eek: :eek:

Operation Flashpoint har Verdens TRISTESTE Gfx!!!
minner MYE om CS, bare førsteintrykket fikk meg til å aldri ville spille, men det er nå bare meg...
(har jeg sagt noe dumt nå?)

--Wannabe-Svenske Out!

Det var inte så kul på slagfältet hösten 1985....

Jag sätter ändå en hundralapp här och nu att detta är Game-of-the-year 2001. Någon som sätter emot?

Det hade iofs inte varit dumt med en Mac version av spelet - det skulle rocka ordentligt!!

  • Medlem
  • 2001-07-26 17:01

Satt på min brors PC och spelade Flashpoint hela förra helgen på LAN hemma hos en kompis och 3 andra.

Vi ska göra det nu i helgen igen, spelet är så jävla skoj så det inte är sant!
www.demandmac.com kanske kommer att lägga upp en petition på Flashpoint, håll era ögon vridna mot dom. :eek:

Det kanns trots allt inte lika "stabilt" som CS, det kanns hackigt (p3 800 med 32mb grafikkort) och allmant konstigt nar man flyttar muspekaren. Kanske ska vara sa?

I CS kanns det som om man star pa marken med bada fotterna, i flashpoint ar det som att kora en svavare.

  • Medlem
  • 2001-07-26 20:43

Olika 3d motorer känns olika vet du.
Jag körde på en Compaq Presario 5000 (700Mhz) med Riva TNT2 kort på 32 MB (tror jag iaf) utan att det hackade nånting.

Har du nog med RAM minne kanske?
Kör du i 32-bit läge? (Totalt onödigt, skillnaden ser du inte, förrutom prestandan).

Muspekaren rör sig inte konstigt här, som vanligt.

  • Medlem
  • 2001-07-26 20:44

Ge inte upp hoppet att det kommer till Mac.
Spelet är ju inte ens en månad gammal!
Den kommer slå (och gör) på pc marknaden vad jag hört.. då kommer snart Westlake visa intresse för den!

  • Medlem
  • 2001-07-26 20:44

Olika 3d motorer känns olika vet du.
Jag körde på en Compaq Presario 5000 (700Mhz) med Riva TNT2 kort på 32 MB (tror jag iaf) utan att det hackade nånting.

Har du nog med RAM minne kanske?
Kör du i 32-bit läge? (Totalt onödigt, skillnaden ser du inte, förrutom prestandan).

Muspekaren rör sig inte konstigt här, som vanligt.

  • Oregistrerad
  • 2001-07-31 10:53
Citat:

Jag sätter ändå en hundralapp här och nu att detta är Game-of-the-year 2001. Någon som sätter emot?

Erm... Ja, jag sätter emot brutalhårt.

PC: Black & White
PS2: GT3, MGS2
GBA: Castlevania CotM

  • Oregistrerad
  • 2001-08-04 15:43

Flashpoint är ett jävligt bra spel! Inte särskilt snyggt kan tyckas, men mycket verklighets troget. Stora ytor och verkliga senarion. Funkar riktigt bra på polarens 1,4GHz P4 med GF3 och 256MB RAM. Han har extra snabbt RAM också kan tilläggas. RAM-busen är på 800MHz. Dock lyckas detta spel att sega ner GF3:an på hans dator på vissa partier av spelet om jag ska vara helt uppriktig.

Flashpoint och Counterstrike rockar. Jag kombinerar dem, funkar bra. Vill man kora pa utan att tanka sa mycket blir det CS.

Black & White, urk....

1
Bevaka tråden