Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99musik FAQ - kommentarer!

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-09-12 22:26

I den här tråden vill vi ha kommentarer och återkoppling på 99musiks officiella FAQ som ni hittar här:

99musik Frequently Asked Questions - officiell FAQ.

Kommentarer och åsikter hjälper oss alltså att utveckla och uppdatera FAQ:en allt eftersom.

// 99musik-moderatorgänget!

OMG!

HON TALAR!

:eek: :eek: :eek:

Mother!

  • Oregistrerad
  • 2005-09-12 22:36

- Yes, the mighty 99musik voice! :kaaaka!:

// encore in disguise.

Jag tyckte det var finare när kommentarerna fanns i tråden "bengt".

Kalasbra jobbat!

Kommentarer:
1.2a - kanske vi redaktörer skulle nämnas också? Om inte annat så borde en rad in någon stans om att nyhetstips kan lämnas till redaktörer och moderatorer.

2.1b - kan vara värt att nämna att politik och religion är känsliga ämnen, och att moderatorerna låser såna trådar om (när?) de spårar ur. Det är fritt att diskutera de ämnena, men man bör vara återhållsam så att tråden inte urartar i ett flamewar.

2.4 - Kanske formulera det som det är, nämligen att redaktörerna inte har någon särskild status förutom möjligheten att posta nyheter på förstasidan.

Jag saknar en punkt efter 2.4, nämligen kontroversiella ämnen. Mac vs PC, hårdvara vs mjukvara, analogsyntar vs digitalsyntar, TB-303 vs MC-303 osv har alla tagits upp åtskilliga gånger, vilket är värt att påpeka. Inte minst för att att slippa uttjatade diskussioner som ofta urartar till gräl om man inte ser upp.

3.5 Mitt konto är inte bekräftat? Vad gör jag för fel?
För att bekräfta ditt konto måste du svara på det mejl som 99musik skickade till adressen du uppgav vid registreringen. Kontrollera att epostadressen är korrekt, och se efter om mejlet inte sorterats undan av ett skräppostfilter. Om du ändå inte får det att funka, kontakta en moderator. (<-länk)
(Det är en fråga som dykt upp ett par gånger.)

  • Medlem
  • International user
  • 2005-09-12 23:03

Fett FM. Jo, "Bengt" är min länk-dummy innan sidorna var publicerade.

Bra grejer du tar upp, mycket av det platsar definitivt i FAQ:en. (ikväll är jag dock helt slut efter allt pillande. )

(Vi ska försöka få FAQ-knappen i menybaren att peka direkt på 99musiks FAQ också. På todo-listan)

  • Medlem
  • International user
  • 2005-09-13 10:44

Bara up:ar lite för er som har missat inatt: Ny FAQ finnes (se första inlägget) - tips och kommentarer emottages varmt.

Jag ser ingen större skillnad.

  • Medlem
  • International user
  • 2005-09-16 11:18

Nu är FAQ:en uppdaterad. Alla dina punkter är med, false messiah, men jag benade inte ut kontroversiella ämnen till en egen punkt, utan det ligger kvar under netikett.

Har ni fler tips och idéer så är det bara att skriva på.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2006-02-03 13:31

Jo jag har ju ett tips; lägg in en liten notis om 99musiks irc-kanal, #99musik på quakenet

  • Medlem
  • International user
  • 2006-02-03 15:06

Arete: Fixat!

1
Bevaka tråden