Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Team speak 2 till mac!

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-02-22 17:02

teamet bakom Teamspeak har gått ut me att dom kommer porta tvåan till mac, tack vare att apple lånade ut test hårdvara till dom (!)

"And for all those mac fans who might or might not have heard: Teamspeak will be ported to max osX.
Apple was kind enough to lend us some hardware which we can develop the port on. But don´t count your blessings to fast. Porting ts2 to the mac means that we have to learn a new enviroment and rewrite the whole program in C++ . Needless to say, this is a BIG project..."

taget från http://www.teamspeak.org/

Ps. för er som inte vet vad detta är så kan jag säga att det är ett program som gör att man kan snacka med sina medspelare på FPS spel via mic, dom av er som spelat CS i 1.5 vet vad jag talar om, detta är samma sak utom att det är bättre (cs andvänder roger wilco, samma typ av program men sämre)

Kör CS Roger Wilco?

Hur som helst, jag tycker ingen av dom där chatt-programmen har varit bra, förutom som sagt den som är inbyggd i CS... Det är den enda som inte kraschat min Wintel dator!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-02-22 22:38
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Niklas Hjelm Smith:
Kör CS Roger Wilco?

ja

Eller kör NetFone, asbra program. Hämtas här:

Haxial

  • Medlem
  • Gävle
  • 2004-08-25 13:46

Önskar att någon riktigt bra Mac programmerare kunde ta tag i det och göra en fin portning av det.
TeamSpeak är nog det klart bästa voicechatt programmet just nu.

nice! Det behövs. Nu fattas bara centrino eller vad det nu heter(?)

Någon som vet vad "originalet" är skrivit i? C#?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2004-08-25 14:52

TS orginal är skrivet i Delphi.

Är detta inget alternativ?
http://www.gameranger.com/

Har inte provat, men det verkar fylla samma funktion som BÅDE All-seeing eye och Teamspeak.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2004-08-25 14:59

Använder inte Allseing längre. Och Gameranger fungerar inte till PZ.
Vill ha TS för att det fungerar bra till PZn, har en bra server, tar lite kraft/lina.
Och är populärt bland många spelare.

Ursprungligen av Creops:

Använder inte Allseing längre. Och Gameranger fungerar inte till PZ.
Vill ha TS för att det fungerar bra till PZn, har en bra server, tar lite kraft/lina.
Och är populärt bland många spelare.

Det var jag som fattade tråden som en fråga ang Teamspeak och motsvarande till Mac.

Jag föredrar helt klart Ventrilo, som även dom "håller på" med en Mac-version av sin klient (server finns redan). Hur pass snabbt de går fram för dom vet jag ej då dom sagt ganska länge nu att klienten är på väg.

Jag har stor erfarenhet av Ventrilo efter alla mina år inom bl.a. Counter-Strike och har jämfört det med bl.a. TeamSpeak och jag tycker det funkar mycket bättre, bara det kan komma till Mac OS X också d.v.s.

Ursprungligen av bobbanbobbelito:

haha, det var ju jag menade för fasen! centrino är ju en cpu

/me slår sig för pannan

  • Medlem
  • Gävle
  • 2004-08-26 08:43

Inte testat Ventrilo själv men en av mina gamingkompisar testade det för ett tag sen, han var inte nöjd.
Men kommer dom verkligen ut med en Macklient är det ju ändå ett alternativ...

I ts, kan man prata mellan Mac och pc???
snälla snabbt svar;)

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-11-14 08:54
Ursprungligen av broder_olle:

I ts, kan man prata mellan Mac och pc???
snälla snabbt svar;)

Självklart.

  • Medlem
  • 2009-06-04 10:18

Ljudproblem i teamspeak

Gammal tråd och kanske lite andra frågor, men ville inte överpopulera forumen med olika teamspeaktrådar, so here we go!

Vi kör TS i gillet (world of warcraft) men vissa saker är störande. När vi är många så hackar ljudet seriöst mycket! Man kan få problem med taktiksnack t ex. Så jag undrar.

- Servern som vi använder är en PC som står på mitt jobb, där har vi bara 2Mbit ned/0.5Mbit upp, kan det vara ett problem? att paketen som skickas fram och tillbaka mellan server och användare har problem på grund av den låga hastigheten?

- Vilken codec rekomenderas? Jag har bläddrat på forumen men hittar inget "perfekt" svar än. Vi kör med Speexcodecen i alla fall. rösterna är ok så länge inte allt hackar då.

- något annat man bör tänka på?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-06-04 12:52

Speex är det enda som fungerar på macen. Men det är nog din upload hastighet som är för begränsad.

//Rob

1
Bevaka tråden