Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Moh på PB G4/550?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag spelade Moh:aa på PC förra helgen. Det var ju skitkul! Nu lurar jag på att köpa det själv, men är lite osäker på om min burk grejar spelet ok. Det är en PowerBook G4/550/512 mb ram/16 mb agp/OS X 10.2.4. Kan ju spela i OS 9 också om det skulle funka bättre. Nån som har testat på likvärdig maskin? Jag vill helst inte slänga 5-600 spänn i sjön.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Mattias A:
Jag spelade Moh:aa på PC förra helgen. Det var ju skitkul! Nu lurar jag på att köpa det själv, men är lite osäker på om min burk grejar spelet ok. Det är en PowerBook G4/550/512 mb ram/16 mb agp/OS X 10.2.4. Kan ju spela i OS 9 också om det skulle funka bättre. Nån som har testat på likvärdig maskin? Jag vill helst inte slänga 5-600 spänn i sjön.

Jag har

Och spelet tycker jag funkar bra. Visst kan det sega ibland, men det kan ju bero på att jag inte gjort några grafikinställningar alls. Jag installerade och körde igång bara
Men visst kändes seplet segt i början, men det beror nog på att jag spelat lite för mycket Q3 ett tag nu

Jag tror din burk precis som min ska klara det hyfsat bra. Köpläge

  • Medlem
  • Lund
  • 2003-02-21 12:09

Jag har spelat igenom Moh:aa på jobbdatorn. En dual G4/450 med 512 MB RAM (då - nu 1152 och ett 16 MB Rage-kort. Visserligen fick man ju ställa ner alla effekter, men det funkade.

Så jag skulle bli förvånad om det inte funkar på din maskin. Men du ska nog inte räkna med någon grym framerate.

Funkar utan problem även om frameraten kan pendla från 15 till 50 beroende på hur stor karta respektive hur många som spelar samt vilken uppkoppling de har. Singleplayer är absolut inga problem.

Tackar, tackar. Det låter som köpläge, definitivt. Jag lär knappast lira så mycket online, det blir mest singleplayer. Och grafiken kan man ju alltid dra ner en aning, så länge inte känslan i spelet går förlorad.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-02-21 15:38

spelade helt ok på en PM 400Mhx 512ram 16mb rage så ja det borde funka

  • Oregistrerad
  • 2003-02-22 16:29

Det lär fungerar..
För jag kör det på en B/W G3 300 mhz 448 mb ram.
Och jag har det på medium settings.

Min iBook 700mhz klarar spelet utan problem. Det körs t.om smidigare än brorsans 1.2ghz Toshiba.

Thank god for Mac OS X!

Detta låter ju fint. Bra att det funkar i X också, man vill ju inte starta om datorn i onödan. Nu ska jag bara vänta på nästa löning, sen så...

MoHAA är ett finfint spel, du kommer att ha många timmars trevligt lirande framför dig.

Det enda som är lite irriterande är att fienderna har spawn-points. Dvs det finns inte ett bestämt antal fiender att bråka med utan det finns ibland hur många som helst, de slutar inte komma förrän man har passerat deras spawn-point.

1
Bevaka tråden