Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Punkbuster, Quake 3, Urban Terror och Mac OS X

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har nu listat ut varför min Punkbuster-installation inte fungerar och då även varför jag blir kickad från en massa servrar hela tiden. Kanske någon annan har haft samma problem?

Om du blir kickad med uppmaningen att uppdatera din Punkbuster manuellt genom att ladda hem filer från

http://www.evenbalance.com/

så kan följande instruktioner hjälpa:

1. Anslut till ett spel någonstans, dra ner konsolen och skriv: /fs_homepath

Det ger dig platsen där din Punkbustermapp skall ligga, det bör vara något i stil med /Users/[username]/Library/Application support/Quake 3/ (lägg till pb efteråt)

2. Ladda hem programmet PBWeb, det laddar hem och placerar de uppdateringsfiler som Punkbuster vill ha.

http://www.evenbalance.com/index.php?page=updatepb.php

När du laddat hem det, placera programmet PBWEb i den mappen som du fick fram enligt punkt 1 och kör det. Nu bör uppdateringen fungera och du kan spela vidare!

Normalt har du ju Quake-applikationen (och alla tjockisfiler för Quake) i en annan mapp (tex Applications eller kanske på en annan hårddisk). I den Quake-mappen finns det en mapp som heter pb för just Punkbuster. Dum som man är tror man att det är där som Punkbuster vill ha filerna man skall ladda hem för att uppdatera Punkbuster manuellt. De skriver nämligen att man skall ha filerna i den mappen på sin webbsida men de skojar bara. Det tog inte mer än ett par timmar att lista ut.

Lycka till!

/Ola

[ 15. februari 2003, 00:54: Meddelandet ändrat av: Taz_1999 ]

Tack för tipset Taz. Fram för fler tips gamers emellan!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-03-20 21:49

Tack så mycket! Finns inget så irriterande som PB ...

fs_homepath is write-protected

q3

1
Bevaka tråden