Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flygsimulator på iMac DV SE 400?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-02-14 15:51

Min bror skall överta min iMac DV SE 400, och han är lyrisk över att eventuellt kunna köra ett flygsimulatorspel.

Nån som har nåt tips på nåt sånt, som kan funka hyfsat?

Han är nog inte jättekräsen med prylarna, bara det blir så bra som möjligt. Antagligen köper man väl till nån handkontroll också.

F/A-18 Hornet gillar jag. Det lär funka fint på en iMac 400. Mer info här.

OoooooJA!
Hornet är i min mening den helt klart överlägsna flygsimulatorn. Underbar känsla och med en shyst joystick á la Thrustmaster blir det oslagbart!
Tråkigt att v 2.0 inte går att spela i Classic, men v 4.0 går ju bra det med.

Har så många fina minnen så jag blir nästan sentimental bara jag tänker på det.

Haha, kom på en saK till, Hornet funkar perfekt på alla macar från performa 6400 (där i krokarna) och uppåt om man har ett voodookort i burken.
Voodoo 1 eller 2 självklart, med sladd från grafikkortet till voodookortet och därifrån till skärmen

ojojoj nu e sentimentaliteten här.

F/A - 18 Hornet är nog oslagbart när det gäller att flyga krigsuppdrag i modern miljö. (Synd bara att jag inte får igång v2.0.1 på min iMac, någon som vet hur jag ska göra?)

Ny version är på gång enligt interjuver med företaget.

Annars är x-plane något om man vill flyga vanliga plan, vet inte vilka systemkrav som råder just ju.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-02-18 11:56
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Macnamus:
med sladd från grafikkortet till voodookortet och därifrån till skärmen

voodookortet ÄR grafikokortet så undrar hur du fick ihop det där

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Buckner:

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Macnamus:
med sladd från grafikkortet till voodookortet och därifrån till skärmen

voodookortet ÄR grafikokortet så undrar hur du fick ihop det där

Nä men på gamla Macar satte man i ett extra PCI-grafikkort. Och för att det ska funka ska bildskärmssladden gå in i PCI-kortet, sen går den lilla sladdan som Macnamus pratar om mellan PCI-grafikkortet och det andra grafikkortet som datorn hade från början.

1
Bevaka tråden