Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Unreal II

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon mer här som är lite besviken på Unreal II? Jag menar, gubbarna pratar ju! Det tar ju bort ensamheten som präglade första Unreal.

Och så ser ju gubbarna allmänt Quakeifierade ut. Stora och feta, till skillnad från första unreal där gubbarna var ganska så naturliga i storleken.

Storyn känns inte heller helt genomtänkt. I alla fall inte så långt jag spelat (två uppdrag). Man kastas in i första uppdraget utan att egentligen veta vem man är och vad man håller på med. Att huvudpersonen i fråga fäller kommentar efter kommentar á la John Wayne tillför inte heller någon direkt känsla.

Dock vill jag inte bara racka ner på spelet. Lite av den klassiska unreal känslan finns kvar. Man vet att något kommer att hända när; musiken plötsligt stannar, ljusen börjar släckas ner och datorn börjar ladda frenetiskt! Underbart... nja om det inte börjar hacka som ett svin också

[ 12. februari 2003, 11:08: Meddelandet ändrat av: Zackeman ]

Vad är det dom säger:

High expectations won´t get you anywhere?

  • Medlem
  • 2003-02-12 10:37

Ett atmosfärskyddande dräkt har en tendens att få folk att se kraftiga ut.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Lukas:
Ett atmosfärskyddande dräkt har en tendens att få folk att se kraftiga ut.

Åh, jag som trodde det var nåt jag inte tålde.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Lukas:
Ett atmosfärskyddande dräkt har en tendens att få folk att se kraftiga ut.

Vadå, har du provat en eller

?

Unreal 2 får priset för månadens hyperware. Jag gillade inte Unreal 1. Och låt oss erkänna; Unreal diggades för dess grafik, inte historia och spelkänsla. Varför då göra en uppföljare nu när marknaden är mättad på grafiskt snygga spel? Dumt.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Niklas Hjelm Smith:
Unreal 2 får priset för månadens hyperware. Jag gillade inte Unreal 1. Och låt oss erkänna; Unreal diggades för dess grafik, inte historia och spelkänsla.

Nja, visst var det grafiken som var det mest imponerande med Unreal 1. Men storyn och "skrämsel"- effekten höll ihop spelet ganska bra.

Citat:

citera:
Varför då göra en uppföljare nu när marknaden är mättad på grafiskt snygga spel? Dumt.

Stämmer. Spelet skulle behövt något mer än en "snygg yta" för att vara riktigt bra...

Öh, finns unreal 2 till mac?

Ciryon

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Ciryon:
Öh, finns unreal 2 till mac?

Good point.

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Ciryon:
Öh, finns unreal 2 till mac?

Ciryon

Inte än

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Ciryon:
Öh, finns unreal 2 till mac?

Ciryon

*lol*

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-02-15 17:59

Om någon nu spelar...
Hur komma förbi Mamma spindel på "Hell"??
Kontrollerna till "strålen" skulle vara alldeles brevid... Var?

Har spelat samma seq. ett par gånger nu... *hmmm*

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-02-15 18:19

nevermind... en smula av gamla goda "skjut tills ammon tar slut & unvik att bli träffad själv" gjorde susen...

Frag-granaterna biter bra på henne

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-02-20 08:43

Färdig!

Go "Aliens" känsla i de sista nivåerna...

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Jonaz:
Färdig!

Go "Aliens" känsla i de sista nivåerna...

Verkligen. Grafiken på näst sista banan, Drakkvärlden, är ju helt otroligt snygg. Enorm atmosfär där. Ställa dig vid rymdskeppet där du landar och kolla dig omkring. mycket mycket snyggt.

1
Bevaka tråden