Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Årets julpussel

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jaha, det blev ett julpussel i år med...

http://www.lysator.liu.se/~ingemar/games/news.html

Fast jag får erkänna att det är lite nödsläpp över det, inte mycket mer än en ny bild, men det är inte för att jag inte har försökt. Jag har suttit och Carboniserat all koden, och hela programmet kompilerar och kör under OSX, men inte felfritt än... och debuggern strular.

Men det är ju jul, och när det är jul släpper jag en ny version av mitt julpussel. Lite bättre ska det vara i alla fall. Det är ställt på lite mer minne, och så har jag tagit bort koden som ställer om skärmen, för det gick snett på vissa skärmar. Så det ska vara lite roligare (stabilare) än förra året i alla fall!

Var borde man annonsera den här sortens mikronyheter? Det känns som om spelfora är mer intresserade av saker som skvätter blod.

Nej då, det finns några som gillar pusselspel. Jag tex.

Där satt den, OSX-versionen funkar (Carboniserad alltså)! Lite mindre "nödsläpp" då tycker jag. Gammal klassiker i OSX-version, det låter bättre.

Sen då...? Anders Bjerkén hörde av sej för ett tag sen, och trodde att han skulle kunna gräva fram koden till Dubbelmoral. Måste ju göras! Och så har jag väl ett par till värda besväret.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Mattias A:
Nej då, det finns några som gillar pusselspel. Jag tex.

Tack för det! Andra önskningar...? På pysselsidan är MacSokoban en självklar OSX-kandidat.

[ 24 December 2002, 01:26: Meddelandet ändrat av: Ingemar Ragnemalm ]

  • Medlem
  • 2002-12-24 01:37

God Jul!

Jag önskar mig ett backgammon, med flera kreativa motståndare... det är kul. Och ett flipperspel!

Ja! Backgammon är ju kul, det vore nåt.

Mancala vore kanon

Tack för julpusslet, mycket trevligt med julhälsningar från familjen Ragnemalm!

Carbonisera mera!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: William WM:
Carbonisera mera!

MacSokoban är på gång! Dvs det rullar under OSX, sedan igår. Lite puts kvar, och så frågan om man ska modernisera det lite.

[ 28 December 2002, 09:36: Meddelandet ändrat av: Ingemar Ragnemalm ]

  • Oregistrerad
  • 2002-12-28 11:07

Hej!

MacÄggschack vore kul att se i Mac OS X version!
---
/Samuel

Vorre inte Dubbelmoral det grymmaste till X? Det tycket i alla fall jag....

MacÄggaschack borde inte vara så knepigt. Ska kolla.

Dubbelmoral, jovars. Anders Bjerkén skulle leta efter källkoden, och hittar han den så ska vi göra ett försök.

  • Oregistrerad
  • 2002-12-28 14:28

Ingemars skiing, men det vet du ju att jag vill ha

1
Bevaka tråden