Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

C&C Generals till Mac?

Tråden skapades och har fått 49 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Lund
  • 2003-02-11 15:42

Någon som vet något om det finns en chans?

Ett av de få spel jag saknat är Red Alert 2, men det lär ju aldrig komma. Men nu har det ju kommit en riktigt trevlig uppföljare. Det vore ju finfint om de släppte den för Mac, och gärna innan Wintel-världen slutat spela det.

Förtydligande: Kommer C&C Generals till Mac?

[ 11. februari 2003, 16:01: Meddelandet ändrat av: hugin ]

Hoppas jag också, men spelet kräver sin hårdvara.

Grymt bra är det i alla fall!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-02-11 15:47
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Jon Adolfsson:
Hoppas jag också, men spelet kräver sin hårdvara.

Snälla?
P2 333Mhz 128 ram klarar det galant?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2004-03-12 19:54
Ursprungligen av Buckner:

Snälla?
P2 333Mhz 128 ram klarar det galant?

Galant?

Vid närmare eftertanke kanske man inte behöver köra 1280x1024...

Jag brukar inte bry mig, men det här spelet har ett ganska osmakligt upplägg med tanke på rådande världssituation...

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2004-02-10 08:02
Ursprungligen av Andersson:

Jag brukar inte bry mig, men det här spelet har ett ganska osmakligt upplägg med tanke på rådande världssituation...

sluta dumma dig...

Ursprungligen av Buckner:

sluta dumma dig...

Haha!

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Andersson:
Jag brukar inte bry mig, men det här spelet har ett ganska osmakligt upplägg med tanke på rådande världssituation...

Visst är det Kina vs. USA vs. Terrorister?

  • Medlem
  • Lund
  • 2003-02-11 16:02
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Fredrik Sigbjörn:
Visst är det Kina vs. USA vs. Terrorister?

Ja, ungefär.

  • Medlem
  • Lund
  • 2003-02-11 16:06
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Andersson:
Jag brukar inte bry mig, men det här spelet har ett ganska osmakligt upplägg med tanke på rådande världssituation...

Kom igen nu. Skilj på spel och verklighet.

Om det hade varit så att man spelade Usama bin Laden, ledare för al-Qaida, och skulle attackera USA med olika terroristmetoder, t.ex. flyga i flygplan i skyskrapor så skulle jag hålla med dig. Men det här är ett orealistiskt strategispel.

  • Medlem
  • Lund
  • 2003-02-11 16:23
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Jon Adolfsson:
Hoppas jag också, men spelet kräver sin hårdvara.

Jo, ganska feta krav. Men om man stänger av alla "lyxeffekter" och kör details low, och kanske inte kör värsta upplösningen så går det rätt bra även utan GF4Ti.

  • Medlem
  • Piteå
  • 2003-02-11 18:11
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: hugin:

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Jon Adolfsson:
Hoppas jag också, men spelet kräver sin hårdvara.

Jo, ganska feta krav. Men om man stänger av alla "lyxeffekter" och kör details low, och kanske inte kör värsta upplösningen så går det rätt bra även utan GF4Ti.

Bra och bra....de beror på hur kräsen man är

  • Oregistrerad
  • 2003-02-11 22:05

Jag skulle vara nöjd om jag bara kunde spela gamla Red Alert på min Powerbook. Går det? Macversionerna lyser ju med sin frånvaro.

Citat:

citera:Kom igen nu. Skilj på spel och verklighet.

Det kan jag. Jag börjar kanske bli gammal och gnällig...

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-02-11 22:35
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Buckner:

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Jon Adolfsson:
Hoppas jag också, men spelet kräver sin hårdvara.

Snälla?
P2 333Mhz 128 ram klarar det galant?

Förtydligande.. läste endast Red Alert 2 inte Generals... därav svaret ovan

Red Alert går att spela via VPC

  • Medlem
  • Lund
  • 2003-02-12 11:25
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: William WM:
Red Alert går att spela via VPC

Är det sanning?!

Tell me more, tell me more!

1. Installera VPC på en modern Mac
2. Installera Red Alert i VPC

Virtual PC 5 el. 6 och minst Quicksilver rekommener

Visst är det C&C Red Alert 1 vi pratar om ? Har för mig att senast jag provade köra det i Windows 2000 så gick det inte, det måste visst vara 95 eller 98. Kan det stämma ?

/henrik

  • Oregistrerad
  • 2003-02-12 12:48

Tror t om Win 95 är kravet. Och inte 17 funkar det bra under VPC. VPC är ju fullkomligt uselt, det är som att köra en Pentium 50 på 100 volts strömmatning eller nå´t..

William WM, så här kanske du menade:

1. Installera VPC på en modern Mac
2. Installera Windows 95 el. 98 i VPC
3. Installera Red Alert i Windows

/henrik

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Henrik Andersson:
William WM, så här kanske du menade:

1. Installera VPC på en modern Mac
2. Installera Windows 95 el. 98 i VPC
3. Installera Red Alert i Windows

/henrik

Så menade jag

Efter lite letande hos Westwood hittade jag följande: Red Alert ver 1 funkar i Windows 95/98/XP. Windows 2000 går inte.

Westwood: Red Alert

  • Oregistrerad
  • 2003-02-12 20:09

Skumt, inget funkar som det ska i Windows

?Var har rockbandet tagit vägen egentligen

Inte en chans att C&C Generals kommer till Mac. Westwood är allmänt machatiska de brukar tom cencurera bort alla Mac-frågor från sitt forum. eller gjorde det iaf, vet inte om så många tjatar på dem längre... Föresten finns inte Westwood längre, inte mycket längre till iaf... EA sparkade dem.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-10 02:07
Ursprungligen av zodijackyl:

Inte en chans att C&C Generals kommer till Mac. Westwood är allmänt machatiska de brukar tom cencurera bort alla Mac-frågor från sitt forum.

Jaså?

http://www.aspyr.com/games.php/mac/ccg/

Westwood gjorde ETT enda bra Command and Conquer spel, det var Tiberian Dawn och det finns på Mac (har två kopior t.om!). Det är bättre än Red Alert 1 dessutom, imho. Mest pga historien och vapnen (och glöm inte Tibiriumet!).

Rätt åt dom att dö eftersom dom hade knappast gjort bra spel på sistonde. Dom enda jag sörjer åt är kändisarna som spelade in FMV sekvenserna till Tiberian Sun. Trist att spelet var så fullkomligt sämst som det var, för det var en kul grej med att experimentera med kändisar.

Men så blir det med hyperware (hype:a sitt spel till så stora förväntningar att allting annat än ett spel utan allting förväntat blir en besvikelse).

Namnet på C&C Generals förvirrar mig. Varför kalla det för Command and Conquer? Spelet kör knappast med Westwoods Legacy RTS GUI och mekanik (vilket gör C&C till det är). Och varför kalla det Generals? Generalerna var borttagna ur spelet väldigt tidigt i utvecklingen.

Jag brukade för övrigt skicka en hel drös med email till [email protected] för att få dom att porta Red Alert till Mac då jag var yngre. Ehh, jag tror dom inte gillade det..

[ 12. februari 2003, 22:37: Meddelandet ändrat av: Niklas Hjelm Smith ]

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2003-02-23 12:20
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Henrik Andersson:
Visst är det C&C Red Alert 1 vi pratar om ? Har för mig att senast jag provade köra det i Windows 2000 så gick det inte, det måste visst vara 95 eller 98. Kan det stämma ?

/henrik

Wimdows 2000 är inte avsett för spel.tror det krävs att installerar en del tillägg.
Men RA 1 fungerar bäst med W95,98 eller ME.Med XP får man köra "Kompabilitetsguiden.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2003-02-23 12:22
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Niklas Hjelm Smith:
Westwood gjorde ETT enda bra Command and Conquer spel, det var Tiberian Dawn och det finns på Mac (har två kopior t.om!). Det är bättre än Red Alert 1 dessutom, imho. Mest pga historien och vapnen (och glöm inte Tibiriumet!).

Rätt åt dom att dö eftersom dom hade knappast gjort bra spel på sistonde. Dom enda jag sörjer åt är kändisarna som spelade in FMV sekvenserna till Tiberian Sun. Trist att spelet var så fullkomligt sämst som det var, för det var en kul grej med att experimentera med kändisar.

Men så blir det med hyperware (hype:a sitt spel till så stora förväntningar att allting annat än ett spel utan allting förväntat blir en besvikelse).

Namnet på C&C Generals förvirrar mig. Varför kalla det för Command and Conquer? Spelet kör knappast med Westwoods Legacy RTS GUI och mekanik (vilket gör C&C till det är). Och varför kalla det Generals? Generalerna var borttagna ur spelet väldigt tidigt i utvecklingen.

Jag brukade för övrigt skicka en hel drös med email till [email protected] för att få dom att porta Red Alert till Mac då jag var yngre. Ehh, jag tror dom inte gillade det..

Var har du fått tag på Mac versionen av Tiberian sun?Trodde bara att det var C&C,som kom före RA1 som fanns till Mac.

Bevaka tråden