Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Angående Myth

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det finns inget egentligt syfte med denna diskution, det jag vill ha sagt har egentligen ingen som helst mening.
Vad jag vill är att berätta hur J*VLA bra Myth-serien är. Det finns INGET spel som någonsin har gjorts (som jag har spelat) som knäcker Myth i den där krig-skit-och-allmänt-elende-känslan. Myth har något som gör att världen verkligen känns dyster och skitig och att man själv och ens soldater bara är några små obetydliga brickor i ett spel(HAHA...ha). Jag kom just på att jag inte har expansionen till Myth 2. Om det är någon som kan adressen till den sida där man kan ladda ner chimera, eller vad den nu hette, så är jag tacksam för svar.
Tack för mig...

  • Oregistrerad
  • 2002-12-13 12:41

Hehe WW2 moden till Myth 2 var riktigt svår och cool

Big Bonde!

Delar det du skriver till 100% (har dock ej spelat Myth III). Men exp.pack till II heter "Chimera" och finns på min HD om du inte hittar den på nätet (gratis alltså).

"Friday, december 13 - through the Ermine" - Tungt.....

/Mattias

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Arcane02:
Hehe WW2 moden till Myth 2 var riktigt svår och cool

Copy that:) Lirade mkt mer av modsen en orginalet. Hitta min gamla modskiva, nostalgi Kolla skärmdumpen av MapStandard Bara de bästa

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Arcane02:
Hehe WW2 moden till Myth 2 var riktigt svår och cool

Jag har ett svagt minne av att jag hörde något om en sådan mod. Fick dock aldrig tag på den
Men LEGO-moden hade jag i alla fall. Den var riktigt schysst....om man hade haft någon att spela den med. Ingen vågade spela LAN mot mig och Bungie.net lyckades jag aldrig komma in på. Sen nåddes jag av ett rykte som sa att bungie.net var nedlagt så det var ju inget att sattsa på.
Men hur som helst, ett MYCKET fint spel.
Darn, kom på att jag inte har trean heller! KÖPAKÖPAKÖPA!!

"Soulblighter is here! Our scouts are dead!" ajaj....

Jag tycker inte att Chimera utmärker sig speciellt bland alla moddar som finns till Myth 2. Det är ju inte ens Bungie som gjort den...

Alien modden var var jäkligt tuff annars Men jag hade nog mest kul med de officiella banorna... Även om det finns svingmycket bra att ladda ner.

  • Medlem
  • 2002-12-14 23:41

Tyvärr är ju Myth III inte riktigt lika hallon som de andra, men så var ju Bungie out of the loop också.

  • Oregistrerad
  • 2002-12-15 10:04

Hehe det är säkert Bill som har vart där och pillat som vanligt med bungies spel (i alla fall halo

).

Men min fråga är en annan vet någon var man kan köpa Myth III ganska billigt. Tycker inte det är värt typ 500 spänn (macoteket). Men jag vill gärna spela det, har aldrig gjort det fö rjag hade en för dålig dator när demot kom

Kan bara hålla med om att Myth och Myth 2 är underbara spel. WW2-modden till Myth 2 är också riktigt rolig.

Synd att Bungie stängde ner Battle.net för Myth 2, var en del folk som fortfarande spelade.

När det gäller Myth 3 så håller jag också med, ingen höjdare. De hade nog tänkt för mycket på grafiken och glömt bort spelkänslan. Men som sagt var ju inte Bungie med där heller.

Amen.

det finns väl en massa andra skuma onlinetjänster för tfl och sb? kommer inte ihåg vad de heter men funktionsmässigt så skall de vara bra ersättare till b.net, kanske inte lika mycket folk på dem bara...

neee, Myth III dåligt? Det var väl att ta i...
Jag har förvisso endast spelat demon, men mina intryck var att det var minst lika bra som föregångarna. Till och med musiken har godgames lyckats bra med.
Något jag gillar med Myth III är den där vikingakänslan. Det ligger nån sorts svensk feeling över det hela. Man känner sig hemma lixom....

  • Oregistrerad
  • 2002-12-15 17:51

Det som är bra med Myth serien är att dom är bra att göra modar till och det är ju alltid roligt

1
Bevaka tråden