Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Shufflepuck

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-12-09 00:38

Nu när man haft sin mac i cirka nån månad så skulle man gärna vilja få en nostalgitripp med shufflepuck. Någon som vet om kan spela det på OS X? Och i så fall, är det gratis? Om inte, vart kan man få tag på det?

Vet inte om någon vänlig själ möjligtvis har portat spelet för OSX. Denna går kanske att köra i classic läget. Har dock inte testat själv...
Well, här kommer länken...

http://home.online.no/~hsaetra/macgames/games/shufflepuck.html

Ett annat kanonspel från tiden då det begav sig är ju Dubbelmoral. Såg att det fanns funderingar av Ragnemalm att porta spelet för X. Ingen som hört nåt?

// Joel

  • Oregistrerad
  • 2002-12-09 01:07

weha, fan va gött, ska genast spela hela den här natten i alla fall.

Jasså. det fungerade för er? Hos mig var det enerverande bugg som gjorde att det ej gick att vinna. ALLA motståndare var OMÖJLIGA att vinna mot. Till och med med största paddeln (den som räcker hela bordet) så tog det nästan 10 minuter innan jag ledde med 3-1 (man tror inte att man ska kunna förlora en poäng då man har en paddel som täcker hela bordet, men jag lyckades...två gånger tom. (pucken startade bakom paddeln ))

  • Oregistrerad
  • 2002-12-18 19:53

duktigt i alla fall. Moståndet varinget problem men däremot så fanns där inget ljud

Måste erkänna att jag bara kört det i Classicläge, ej bootat om i nian alltså. Så det är säkert det.

1
Bevaka tråden